Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af doctender
#28308
Nu har jeg forsøgt at indstille mit tv lige siden jeg fik det (i en uge). Jeg syntes ikke rigtig at jeg kan finde den korrekte indstilling. Farverne ser godt ud på nogle kanaler, og på andre er de helt ved siden af.

Jeg oplever også at området omkring ting som bevæger sig ser mærkligt ud (flimer). Er det evt. pga. noget automatisk optimering af billedet som er skyld i det? hvis ja hvordan slår man det fra?

Hvis der er nogle som har et tilsvarende tv, som er indstillet korrekt, så vil jeg gerne se indstillingerne. Hvad står farverne på, hvad er slået til/fra osv.

På forhånd tak!
Af ja_nemlig_ja
#28311
jeg har m87, men der er ingen der kan fortælle dig hvordan dine instillinger bliver bedst for det er forskelligt fra tv til tv og hvor godt ens kabel/antenna tv er. men tjek dette forum ud der er noget at gå i krig med, og der er en del gode ting imellem http://www.avforums.com/forums/showthre ... d&page=722
Af doctender
#28383
Tak for dit link, der er mange af de informationer jeg ledte efter!

Godt nytår 8)
Af Kaare
#28534
Undertegnede har præcis samme model og har efaring for, at den rigtige farvebalance først opnås efter et par månders brug. Modtages et digitalt signal har jeg nærmest en perfekt hudtone gengivelse med følgende indstillinger:

Mode: Standard
Contrast: 80
Brightness: 50
Colour: 27 (skal justeres løbende et par måneder)
Sharpness: 50
Tint: 50
Colour tone: normal
Backlight: 7
Digital NR: off
DNie: on
Movieplus: on
Reset: ok
Black adjust: medium
Dynamic contrast: low
Gamma: 0
Edge enhancement: on
Color space: Auto

Interesseret i at høre din erfaring

mvh
ole Kaare
Af doctender
#28742
Jeg ved ikke hvad der er sket med mit TV, jeg kan ikke komme ind i "Detalled settings" mere??? Hvis nogle ved hvordan jeg kan kan komme derind igen må I gerne sige til :-)

De øvrige indstillinger står således (har parabol):

Mode: Standard
Contrast: 80
Brightness: 53
Sharpness: 30
Colour tone: Normal
Backlight: 7
Size: 16:9
Digital NR: auto
DNie: off
Movie Plus: off

Dette har givet mig et ok billede, men er endnu ikke helt tilfreds...

Jeg har et problem med at billedet hakker meget ved panorering af stillestående ting (eks. bygninger, bjerge, træer osv.). Er dette normalt for LCD generelt eller er det kun denne model, eller måske kun mit TV som har dette problem? Kønt er det ikke!!!

Min kærste har tvunget mig til at returnere mit TV da hun syntes at det er for stort, men jeg overvejere kraftigt at købe et nyt Samsung LE37M86 (ved godt at det ikke er ret meget mindre.... men det ved hun ikke og hun har sagt ok ;-))