Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#337621
Jeg købte et LG 55 LED smart tv 55sk8100plaaen tv der driver mig til vandvid, der er Grå/lyse striber ved mørke scener, jeg har kontaktet LG og de siger jeg skal trykke på lokal dimming (noget jeg selvfølgelig har prøvet.
Det er kun udbredt når jeg ser Dolby vision 4K HDR :(
Jeg kan simpelthen ikke holde ud at se på det, så håber på at der er nogle der kan hjælpe mig
Vedhæftede filer
IMG_20190203_210034.jpg
IMG_20190203_210034.jpg (3.5 MiB) Vist 23053 gange
#337627
https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/sk8000

"Local dimming performance is poor. This is due to the way local dimming is performed on this TV. The zones are vertical and thus it can not work effectively with images that interchange bright dark areas vertically.

We recommend that you leave the local dimming setting to medium and if you find that the screen brightness changes are bothering you, then you should turn it to off."

Dit TV er kantbelyst med ganske få lodrette grupper til at håndtere "local dimming". Kombineret med den ringe native contrast ratio man nu engang får med et IPS-panel er der ikke noget at sige til scoren på 1.5 ud af 10 for local dimming.

Du er bedst tjent med at slå local dimming helt fra eller sætte det på det laveste niveau.
#343781
Hej så er den galt igen med mit LG 55
Jeg har købt en Bose 900 soundbar, netop pga Dolby Atmos lyd, men hvis jeg går ind på Bose app kan jeg se den spiller med LPCM 2.0 og ikke Atmos, jeg har selvfølgelig de korrekte abonnement på Netflix og Disney jeg har prøvet indstillinger på tv uden held er mit TV ikke istand til at afspille Atmos 🤔