Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Allan1002
#337462
Du kan ikke bruge en anden kalibreringsrapport. Panelet varierer, selvom det er det samme tv. Hvis du skal have foretaget en professionel kalibrering af dit fjernsyn, kræver det at der bliver brugt det korrekte udstyr på netop det tv.
#337554
Jeg tvivler på at det er pengene værd. LGs LCD TV er desværre knap så gode. Hvis ikke cinema/biograf profilen ser bare nogenlunde ud, så kan det ikke betale sig at kalibrere videre.
#337622
Det viser vanvittig flotte billeder bare meget skarpe
Har fået indstillet det så det er super . Men mit problem er når jeg har Apple TV 4K der der Køre HDE Tænder den alt for meget for Bag lyset Så i sorte senere flere personer lyst op bag ved i et gråt lys. Men fjernsyns egen apps vis jeg sgu bedre og billeder end Apple tv’et det har jeg ikke oplevet før
#337675
At et TV generelt ikke har det bedste sortniveau eller kontrast, forklarer på ingen måde, hvorfor der opleves en stor forskel mellem materiale afspillet internt versus Apple TV!

Jeg synes nærmere, det lyder som forkert indstilling af HDMI, som for Apple TV er modsat af, hvad de fleste andre bruger.
Der kan skiftes mellem normal og udvidet, som nogle kalder noget andet, f.eks. High, Low.
Udvidet er til HDR, og normal til SDR, hvor det er vigtigt, at afspiller og TV/projektor matcher hinanden!

Hurtig søgning på Youtube: