Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#323332
Jeg fik erhvervet mig en 75" XH90 skærm i dag.

Har i nogle guides til de bedste settings til denne skærm for det bedste og mest optimale billede?
Tilbage i 2017 brugte jeg jeres hjælp til settings på mit LG c7v oled skærm, så jeg håber i vil hjælpe denne gang også :)

Der er lavet en test af skærmen med kalibrering og indstillinger, men er de indstillinger i skriver der, fabriksindstillinger eller efter kalibrerings indstillinger?

Jeg er lidt bange for om jeg kommer til, at fortryde købet når jeg skifter fra mit 55" OLED tv. Men så må det jo returneres :)
#323346
Ja jeg håber da jeg bliver rigtig glad. Jeg har selv en ide og forhåbning om, at jeg ikke kan se forskel :)

Jeg har læst testen, men blev i tvivl om de settings som står i test, om det er før eller efter kalibrering? Altså om det er fabriksindstillingerne
#323381
Jeg har lige hentet fjernsyn idag, og vi er lige i fuld gang med flytte fra lejlighed til hus. Så jeg har desværre ikke fået pakket det ud og afprøvet det endnu.
Jeg håber meget på at kunne nå det i morgen eftermiddag/aften. Så skal jeg nok give feedback
#323397
Jeg skulle gerne modtage min på næste mandag. Fik min 75XH9096 til 10999kr. Gælder mig til at bytte den ud med min Samsung 65F8005, Håber den byttet værd.
Har set flere 4K TV der har ringere billede disse er dog fra '2018 og 2019
#323404
4k er jo ikke nogen garanti for god billedkvalitet. Et 5 år gammelt high end hd tv vil jo meget ofte være bedre end et low end 4k tv. Derudover er der nok også stadigvæk lidt forskelle i hvor godt de forskellige tv klarer opskaleringen fra hd til 4k.
#338539
Dalgaard87 skrev: 28. nov 2020, 20:14 Jeg har lige hentet fjernsyn idag, og vi er lige i fuld gang med flytte fra lejlighed til hus. Så jeg har desværre ikke fået pakket det ud og afprøvet det endnu.
Jeg håber meget på at kunne nå det i morgen eftermiddag/aften. Så skal jeg nok give feedback
Har du været tilfreds med tv'et ? Hvad blev konklusionen ift indstillinger?