Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#321480
Har med stor interesse låst denne tråd. Tillad mig lige at komme med et spørgsmål. Kan denne hakken ikke også stamme fra et dårligt tv ? Jeg står nemlig foran at købe et nyt TV og det skal bruges til en del sport..
EDr der noget jeg skal kigge efter i TV'ets specs for at mindske "hakke-risikoen" ?
#321493
Hvis du skal bruge tv til primært til at se sport er det vigtigst efter min mening at du bruger kabel eller fiberboks til modtagelse.
Jeg har fiberboksen fra waoo og har også adgang til viaplay både via fiberboksen og via chromecast og der er stor forskel på at se sport via fiberboksen direkte og via den indbyggede app eller chromecast.
Det koster mere at have et traditionelt flow tv abb. Men det er også meget bedre kvalitet.
#321495
Jeg er enig, at streaming er "knap" fint for alt andet end sport. Nogle gange ser jeg Superliga kampe via yousee app eller via Chromecast på TV, og når de viser sammendraget på DR1 via DVB T2 er forskellen gigantisk mht. flow og kvaliteten.

Yousee kabel og en parabol er den eneste, der dur. Selv da jeg havde Pana G20 var streaming via Chromecast ring. (Internet 1 gigabit Aura)
#321503
martin.hansen skrev: 3. nov 2020, 08:39 Har med stor interesse låst denne tråd. Tillad mig lige at komme med et spørgsmål. Kan denne hakken ikke også stamme fra et dårligt tv ? Jeg står nemlig foran at købe et nyt TV og det skal bruges til en del sport..
EDr der noget jeg skal kigge efter i TV'ets specs for at mindske "hakke-risikoen" ?
Intet mærkevaretv er fuldstændig dårligt men til sport er XF90 godt

https://www.euronics.dk/webshop/sony-kd ... ricerunner
#321523
PeterD skrev: 3. nov 2020, 17:11
martin.hansen skrev: 3. nov 2020, 08:39 Har med stor interesse låst denne tråd. Tillad mig lige at komme med et spørgsmål. Kan denne hakken ikke også stamme fra et dårligt tv ? Jeg står nemlig foran at købe et nyt TV og det skal bruges til en del sport..
EDr der noget jeg skal kigge efter i TV'ets specs for at mindske "hakke-risikoen" ?
Intet mærkevaretv er fuldstændig dårligt men til sport er XF90 godt

https://www.euronics.dk/webshop/sony-kd ... ricerunner
Men igen ! - selv de fleste billigere TV vil performe live-sport synligt bedre via kabel/parbol, end nævnte Sony kan via streaming . . .