Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Skakke
#317302
Hey,

Jeg har lidt problemer med HDR materiale fra min Shield (gen 2), som jeg håber, at I har lidt fif til at få rettet... Jeg bruger Kodi til at streame.

Billedet er simpelthen alt for mørkt i aften/nat scener på mit 65XG95. Så slemt at jeg den anden dag måtte slå HDR fra på TV'et, for at kunne se noget.

I dags scener osv. står billedet helt fint.

Nogen der har nogle gode råd?

Pft. :-)



Sent from my SM-G973F using Tapatalk

Af Niels E
#317324
Har du andre enheder til at sammenligne HDR afspilning? Er du sikker på det er relateret til Shield?
Der er mange tråde omkring HDR er for mørkt generelt. Jeg har et Sony xf9005 og fandt også HDR alt for mørkt ud af boksen. Det var det samme på tværs af enheder.
De fleste anbefaler at øge indstillingen for gamma til +2 eller maksimum, hvilket jeg også har gjort.
Af Skakke
#317326
Niels E skrev:Har du andre enheder til at sammenligne HDR afspilning? Er du sikker på det er relateret til Shield?
Der er mange tråde omkring HDR er for mørkt generelt. Jeg har et Sony xf9005 og fandt også HDR alt for mørkt ud af boksen. Det var det samme på tværs af enheder.
De fleste anbefaler at øge indstillingen for gamma til +2 eller maksimum, hvilket jeg også har gjort.
Tak for svaret Niels Billede

Jeg har ikke andre enheder tilsluttet nej, men jeg synes, at den indbyggede Netflix app med Dolby Vision materiale styr super fint på TV'et "out of the box".

Jeg har skruet op for gamma, og det har helt klart hjulpet. BilledeBillede
Takker.

Sent from my SM-G973F using Tapatalk