Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dixondk
#24207
Hejsa

Jeg er den lykkelige ejer af en Samsung SyncMaster 215TW.. og er meget tilfreds med skærmen.

Jeg sidder til dagligt og arbejder med grafiske opgaver som hjemmesider men er her på det sidste begyndt at få en del grafisk arbejde til tryk.

Efter de første jobs er gået igennem, er jeg blevet opmærksom på at der er forskelle i det jeg ser på skærmen og det jeg ender med at have i papirsform. Jeg er godt klar over at det også handler en del om ICC-profiler (som jeg ikke er alt for meget inde i endnu - men agter at tage en kursus om).

Jeg vil derfor gerne kalibrere min skærm så godt som muligt så jeg kan være mere rolig når jeg sender opgaver afsted.

hvad skal jeg gøre? skal jeg have anskaffe mig en kalibrator? hvis ja - hvilken en vil i så anbefale.

Har haft lånt en Spyder2-kalibrator men den kan ikke fungere på min computer da jeg kører med Windows Vista 64-bit :((

Håber i er friske på at hjælpe mig lidt

På forhånd tak
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#24362
Personligt ville jeg satse på en af Pantones calibratorer eller en fra Lacie. Jeg køber selv en Pantone Eye-One 2 inden jeg tager hjem fra USA næste gang - herhjemme koster den omkring 2500 kr.

Om den specifikt virker i Vista 64 Bit ved jeg dog ikke. Der må du ud på nettet og søge lidt.