Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#273101
Er der nogen der er klar over om man kan nedskalere størrelsen på billede på et Philips Android TV (65PUS7502)?

Har fundet en zoom funktion under Billedformat i menuen, men det er kun til at zoome ind hvis signalet fra kilden, ex. TV2 Play app'en, ikke er kraftigt nok.

Jeg ville gerne kunne zoome ud, så man eksempelvis kun har en 50" visning med sort ramme på mit 65" TV.

Og ja, så kunne man bare have købt et 50" TV. Men vi er flere i husstanden der har forskelligt syn på hvor stort et TV skal være ;)
#273104
Du kan nok ikke finde en feature, der kører den modsatte vej uden at behandle signalet manuelt inden det kommer ind i TV'et. Alle "zoom"-funktioner er gearet til at få billedet til enten at have det rigtige aspect-ratio eller fylde skærmen helt ud.
#273156
Torben Rasmussen skrev:Du kan nok ikke finde en feature, der kører den modsatte vej uden at behandle signalet manuelt inden det kommer ind i TV'et. Alle "zoom"-funktioner er gearet til at få billedet til enten at have det rigtige aspect-ratio eller fylde skærmen helt ud.
Mit ikke specielt gamle tv kan 'nedskalere' fra 65" til noget, der på øjemål godt kan minde om 50" samt et nummer mindre. Men det er hverken Philips eller Android...