Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hqrn
#232402
Blackspot4200 skrev:hvad med HDR, har du/i haft mulighed for at se noget HDR materiale ?
Det er jeg ikke sikker på.

Jeg har ikke andet tilsluttet end min ps4.
Nogen forslag til hvordan jeg kan se noget i hdr. fx nogle apps indbygget i tv'et eller noget på chromecast?
Af mbm
#232404
Blackspot4200 skrev:ja altså du kan prøve youtube og søge på 4K HDR video ellers er der Netflix hvor serien "Marco Polo" også er i HDR, det er ikke den bedste, men skal da prøves, mere for om du kan se en forskel.....
Der er ikke noget HDR på Youtube endnu.
Og Marco Polo er ikke noget specielt.
Hent rigtige HDR Clip her
http://demo-uhd3d.com/categorie.php?cat=demouhd
Senest rettet af mbm 20. maj 2016, 07:55, rettet i alt 2 gange.
Af hqrn
#232415
mbm skrev:
Blackspot4200 skrev:ja altså du kan prøve youtube og søge på 4K HDR video ellers er der Netflix hvor serien "Marco Polo" også er i HDR, det er ikke den bedste, men skal da prøves, mere for om du kan se en forskel.....
Der er ikke noget HDR på Youtube endnu.
Og Marco Polo er ikke noget specielt.
Hent rigtige HDR Clip her
http://demo-uhd3d.com/categorie.php?cat=demouhd
skal de bare over på en usb og afspilles på tv?

så vil jeg gladeligt tjekke det
Af hqrn
#232473
mbm skrev:Ja enten på USB eller via netværket.
Efter en del forgæves downloads fanf jeg endelig systemet i den side.

Man skal lede efter de filer der er knyttet til samsung, ellers vil det ikke blive genkendt på tv'et.

Jeg hentede en linkin park koncert. Det må jeg sige - det er gody nok flot.

Men for høvle de filer de fylder. Det var et klip på lidt over tre minutter. Den fyldte 1,6 GB.

Men det er fantatisk at kigge på
Brugeravatar
Af hans123
#232474
Ja de klip fylder en del.
Har selv hentet en del og afspiller dem over netværk fra min NAS

Kan stort set afspille alle demo på mit Panasonic
Af Elox
#233918
TEK.NO har lavet en kalibrering i forbindelse med deres test af 55ks8005. Den er under Tester-lyd og billede-tv.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#233957
hqrn skrev:
mbm skrev:Ja enten på USB eller via netværket.
Efter en del forgæves downloads fanf jeg endelig systemet i den side.

Man skal lede efter de filer der er knyttet til samsung, ellers vil det ikke blive genkendt på tv'et.

Jeg hentede en linkin park koncert. Det må jeg sige - det er gody nok flot.

Men for høvle de filer de fylder. Det var et klip på lidt over tre minutter. Den fyldte 1,6 GB.

Men det er fantatisk at kigge på
De fleste klip burde nu virke. Vi bruger en god portion af de klip de har derude, og indtil videre afspilles de fint på de TV vi har testet i år. Der ligger nogle filer hvis du sorterer på "Sony", som både er i SDR og HDR, så man kan se forskellen på de to typer.
Af polski12
#233967
Jeg fik også købt den ny Samsung 65ks8005 damm den er Najs skærm omg :D har do lille problem kan ik brug min Sonos playbar kan ik brug Samsungs fjernbetjent til at skrue op og ned på playbar :(