Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#163634
Hej. Jeg har lige skiftet mit 5 år gamle hd-ready samsung ud, med dette ledtv. jeg er overordenligt imponeret på farverne på billedet, men når jeg vil spille PES12 (fodbold) på min ps3, syns jeg godt nok at der er lovligt meget flimren.

jeg har ikke haft hverken fullHD eller 100HZ før, så jeg ved ikke om der er noget jeg skal gøre anerledes? jeg lavede en skærminputsøgning på ps3'en og den har selv indstillet alt mht opløsning.

det skal siges at jeg har forsøgt at justere lidt på skærmen, og fundet frem til at gamemode giver enormt flotte farver, og en god skarphed, men samtidig er den tilstand der flimrer langt mest. Helt forfærdeligt meget faktisk!

Kan det være rigtigt at mit 4 år gamle skod-kvikly-50hz tv er bedre at spille på? eller er der en venlig sjæl der kan hjælpe mig med at indstille det hele korrekt, så jeg får det optimale ud af min ps3 og nye tv? jeg spiller MEGET pes, så jeg vil helst gerne have det til at lykkedes..

Håber virkelig at der er en der kan hjælpe mig.
Af lfruergaard
#163637
okay. for lige at forklare mig lidt bedre. så har jeg prøvet at sætte den i gamemode igen, for at tjekke forskellen. der er ingen tvivl om at gamemode, er den der bedst klarer bevægelsen på fodboldbanen.

Men jeg kan prøve at forklare det sådan her: Når en målmand tar udspark, og bold og bane bevæger sig samtidig, er der lige ca 1-2 sek hvor der er "2" bold, og når kontrollen så skifter til en spiller, så er der lige et halvt sekunds tid, hvor skriften er meget uskarp. det samme gør sig gældende ved alle hurtige bevægelser på langs. men især når skærmen panorerer.

Jeg har læst et sted, at det kan være noget med HZ ? skal jeg slå 100 hz fra? hvordan? og vil det hjælpe?