Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#162525
Tænkte det kunne være Lækkert med en kalibrerings tråd for dette tv, da der tilsyndeladende er en del herinde der ejer dette :)

Har ikke kunne finde nogen guidelines på nettet, udover den der er her på sitet, men den er til 51" ved ikke om de indstillinger kan overføres til 64" ?

Efter at have rodet lidt frem og tilbage er jeg selv endt på flg.


Cellelys - 15
Kontrast - 86
Lysstyrke - 53
Skarphed - 5
Farve - 50
Tone (G/R) - 50/50

Avanceret indstillinger
Sort tone - fra
Dyn kontrast - fra
Gamma - -1
Ekspertmønster - fra
Kun RGB tilstand - fra
Farverum - Indbygget
Hvidbalance - -rød 24/-grøn 24/-blå 28/+rød 28/+grøn 22/+blå 29
10p hvidbalance - fra
Hudfarve - 0
Kantforbedring - fra
Bevægelseslys - fra

Billedeindstillinger
Farvetone - Varm2
Digitalt støjfilter - fra
Mpeg støjfilter - fra

Da det er en helt ny verden for mig, det her med at indstille tv osv har jeg kopiert de samme indstilinger på alle indgange,
Det ville være fedt hvis nogen ville dele deres egne indstilinger :)
#162540
Brian GT skrev:Tænkte det kunne være Lækkert med en kalibrerings tråd for dette tv, da der tilsyndeladende er en del herinde der ejer dette :)

Har ikke kunne finde nogen guidelines på nettet, udover den der er her på sitet, men den er til 51" ved ikke om de indstillinger kan overføres til 64" ?

Efter at have rodet lidt frem og tilbage er jeg selv endt på flg.


Cellelys - 15
Kontrast - 86
Lysstyrke - 53
Skarphed - 5
Farve - 50
Tone (G/R) - 50/50

Avanceret indstillinger
Sort tone - fra
Dyn kontrast - fra
Gamma - -1
Ekspertmønster - fra
Kun RGB tilstand - fra
Farverum - Indbygget
Hvidbalance - -rød 24/-grøn 24/-blå 28/+rød 28/+grøn 22/+blå 29
10p hvidbalance - fra
Hudfarve - 0
Kantforbedring - fra
Bevægelseslys - fra

Billedeindstillinger
Farvetone - Varm2
Digitalt støjfilter - fra
Mpeg støjfilter - fra

Da det er en helt ny verden for mig, det her med at indstille tv osv har jeg kopiert de samme indstilinger på alle indgange,
Det ville være fedt hvis nogen ville dele deres egne indstilinger :)
Jeg har nøjagtig samme Fjernsyn og jeg fandt en kalibrering som er lavet af en fyr der har 64" i stedet for 51"

- http://www.avforums.com/forums/plasma-t ... hread.html

jeg har haft stor! glæde af den efter jeg selv har sat gamma til +1 og lysstyrke til 56.
ps. sort niveauet kan kun sættes til lav hvis det valgte signal er RGB

Håber du kan bruge den :)
Af Brian GT
#162543
Takker og bukker for linket, det ser spændende ud og skal helt sikkert afprøves senere ;)
Af madsgrenaxelsen
#162625
Brian GT skrev:Takker og bukker for linket, det ser spændende ud og skal helt sikkert afprøves senere ;)
Det lyder godt :)
- og jeg ville have stor glæde af hvis du ville skrive hvordan det overføres til dit tv og om du er tilfreds med billedet.

Tak på forhånd.
Af Brian GT
#162627
Så fik jeg afprøvet indstillingerne 😊
Er indtil videre godt tilfreds, der var en markant forskel i billedet, selv konen som er s.... Ligeglad måtte indrømme at der var væsenligt forbedring at spore 😃

Skal teste lidt videre i weekenden 😉
Af madsgrenaxelsen
#162635
Brian GT skrev:Så fik jeg afprøvet indstillingerne ��
Er indtil videre godt tilfreds, der var en markant forskel i billedet, selv konen som er s.... Ligeglad måtte indrømme at der var væsenligt forbedring at spore ��

Skal teste lidt videre i weekenden ��
Imponerende... når selv fruen siger OK så kan det kun være godt og ja jeg er af samme over bevisning, at det er en helt anderledes måde at se film på.
- Jeg roder for tiden lidt med sortniveauet i billedet da jeg synes sort i visse scener kan virke lidt utydelig og overmættet, men endelig lad mig vide hvis du finder på fikse forbedringer.
Af MortenOJ
#162914
Han kunne godt ha posted 3d indstillingerne også. Det er ikke nemt at pejle sig frem til...eller har I bare brugt samme indstillinger i 3d?
Af PhDream
#162919
Jeg håber ikke, at I bruger hans hvidbalance indstillinger, da de vil gøre mere skade end gavn på jeres tv. Alle plasma paneler er nemlig forskellige og derfor er hvidbalance indstillingerne ubrugelige for alle andre end ejeren af det kalibrerede tv.

Det er bedre, bare at lade 10p hvidbalance være som den er.
Af Brian GT
#162924
PhDream skrev:Jeg håber ikke, at I bruger hans hvidbalance indstillinger, da de vil gøre mere skade end gavn på jeres tv. Alle plasma paneler er nemlig forskellige og derfor er hvidbalance indstillingerne ubrugelige for alle andre end ejeren af det kalibrerede tv.

Det er bedre, bare at lade 10p hvidbalance være som den er.
Har forsøgt med og uden, billedet er bedre med hans 10p hvidbalance kørt ind !
Er det slet ikke muligt det fungere ?
Af MortenOJ
#162927
Brian GT skrev:
PhDream skrev:Jeg håber ikke, at I bruger hans hvidbalance indstillinger, da de vil gøre mere skade end gavn på jeres tv. Alle plasma paneler er nemlig forskellige og derfor er hvidbalance indstillingerne ubrugelige for alle andre end ejeren af det kalibrerede tv.

Det er bedre, bare at lade 10p hvidbalance være som den er.
Har forsøgt med og uden, billedet er bedre med hans 10p hvidbalance kørt ind !
Er det slet ikke muligt det fungere ?
Det vil jeg også gerne vide. Jeg synes nemlig også at billedet er bedre med 10p hvidbalance.
Af Brian GT
#162929
MortenOJ skrev:Han kunne godt ha posted 3d indstillingerne også. Det er ikke nemt at pejle sig frem til...eller har I bare brugt samme indstillinger i 3d?
Jeg har ikke rørt 3D indstillingerne !
Af MortenOJ
#162939
Ok. Jamen så er der lidt at rode med i weekenden :)