Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bromberg
#160079
Nogen der kan anbefale nogle indstillinger til tv'et? Jeg har gennem længere tid mistænkt mit for at være skyld i lag når det var meget hektisk. Min mistanke blev bekræftet da vi sad 3 gutter med hver sin skærm ved siden af hinanden. Min laggede ved nærkampe. Skal sige jeg oplever det i battlefield 3. Jeg har altid spille med game mode profilen, men kan jeg manuelt gøre noget ved problemet? Satme fesent at side med det lækreste tv af drengene og sålagger skidtet;-)
Af PhDream
#160088
VT30 har ret god responstid. Dog er de billigere modeller endnu bedre, hvilket også gælder for Samsungs plasma - de lavere modeller har bedre responstid. Tjek evt. tests af de forskellige modeller her: http://www.hdtvtest.co.uk/news/category/reviews

Hvilke tv har dine kammerater? Bare for sammenligningens skyld...
Af oelsnert
#160099
Are you sure you have set Intelligent Frame Creation to off?
Af Rommel
#160105
Jeg tror ikke at man aktivere IFC i Spil-tilstand.
Er du ikke sikker at på det ikke er din konsol/pc der lagger lidt?
Hvad spiller du med, er det konsol eller pc?

Når du siger lag, så tænker jeg på at gameplayet ikke er flydende.
Ved en lang responstid, så tænker jeg på at enhver handling du laver, sker efter et lille stykke tid.

Hvis responstiden er lang, og der ikke er nogen lag. Så vil du opleve et flydende gameplay, med at enhver handling vil ske efter et lille stykke tid.

Hvis konsol/pc ikke kan følge med, så vil du opleve at man ikke har et flydende gameplay. Men derimod at det hakker i jævne mellemrum eller hakker ved grafiktunge situationer.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#160107
Det er bestemt ikke uvæsentigt at få afklaret hvad der rent faktisk menes med "lag". Hvis dét du oplever, er at spillet hakker når der sker meget på skærmen, så har det ikke noget med dit TV at gøre - det har noget med hardwaren i den anden ende (PS3/Xbox/PC). Dit TV er ligeglad med hvor mange fjender der er på skærmen - den modtager den samme mængde information uanset hvad der sker (60 Hz signal i 1080p opløsning).
Af bromberg
#160149
Det er den slags lag hvor spillet hakker ved for meget grafiske handlinger. Som på en pc med for lille grafikkort..

Spiller på en ps3 og regner da med at den har den performance sådan en nu har??? Eller hvad?

Responstiden er egentlig fin nok, men noget tung selvfølgelig ved mange ting på skærmen...

De andre skærme mine 2 kammerater spillede ved havde ikke problemet. Der var tale om en af Sony´s kdl 720 serier fra 2010, tror jeg den hed. Altså en LCD med led belysning. Og den sidste var en ukendt sony af ældre dato.. også LCD
Af Rommel
#160197
Det er ikke dit tv der er flaskehalsen. Det er PS3, tænk på at ps3 trods alt over 5 år gammel.
Du spiller med 720p ik?
Af PhDream
#160201
Og dine venner brugte også PS3, var koblet på det samme netværk, osv.? Dvs. alt andet var det samme, bortset fra tv'ene?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#160213
Som sagt, så er TV'et ligeglad med hvor meget action der er på skærmen. Båndbredden er præcis den samme hvad enten du er alene eller om der er 15 fjender på skærmen. Hvis det skulle være skærmens skyld, så skulle den også "lagge" når du så en heftig actionfilm.
Af bobske
#160235
da vi sad 3 gutter med hver sin skærm ved siden af hinanden
Bare for at være helt sikker: i sad 3 gutter og spillede hver i sær BF3 på hver jeres PS3 med ialt 3 forskellige TV-skærme? Fedt nok :).

Det kan kun være noget med PS3en, hvis det altså er stuttering (hakken i billedet). Check at du har plads nok på PS3'en (når man kører et spil laver den en form for page-file ligesom i Windows, det kan have betydning hvis du er ved at løbe tør) og så ellers sikre at i alle har den nyeste patch til spillet og nyeste PS3 firmware - ellers er det lidt svært at sammenligne.
Af Billy76
#160261
Rommel skrev:Det er ikke dit tv der er flaskehalsen. Det er PS3, tænk på at ps3 trods alt over 5 år gammel.
Du spiller med 720p ik?
Det er forkert at give PS3'en skylden. En PS3 - eller en consol i det hele taget - er en 99,9% fast størrelse, hvis den ellers fungerer korrekt, og derfor skal ansvaret placeres ved spil-producenterne. Men producenterne er selvfølgelig lidt i klemme, hvis de fx skal lave en port fra PC til PS3, da størstedelen af os gamere næsten forventer, at det vil se li'så godt ud og fungere li'så godt på PS3'en som på en highend PC (min påstand), og dér springer kæden selvfølgelig af. Populært sagt føler de sig nødsaget til at presse grafikken til det yderste - og nogle gange mere - ved programmeringen, med det resultat at frameraten falder, og det kan så bevirke, at grafikken nogle gange "hakker" under pres.

Men det er så en helt anden diskussion.

Men nu hvad angår BF3, så har jeg aldrig set grafikken hakke. Delte I en bredbåndsforbindelse? Problemet skal nok nærmere findes dér. Det kan ikke være dit tv's skyld, som de andre også skriver.
Af rikki
#160535
køre du med kabel eller er det trådløst? Hvis du vil være 100% sikker på at det kører optimalt så ville jeg køre med netværks kabel frem for trådløst signal.Husk at åbne de rigtige porte i din router,det kan gøre en foreskel.