Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af wopp16
#155706
Hvordan skal dette tv kalibreres?
Jeg har indtil videre indstillet billedet til THX, men ville hører hvordan jeg får mest muligt ud af tv'et. Den eneste indstilling jeg har foretaget er som skrevet thx billedingstillingen..

Pt. er

kontrast: 36
lys: 0
farve: 30
skarphed: 5
levende farve: fra
evo-format: fra
p-nr: minimum
panel: til
Af BrianH
#155709
Personligt mener man skal indstille det, som man kan lide det og ikke som andre kan.
Et bud kunne jo være som i testen at tv'et her på hjemmesiden, hvor det er beskrevet hvordan man gør.
Af wopp16
#155710
jeg synes ikke jeg kan finde en test/anmeldelse af dette tv. G serien har jeg set men ikke denne
Af BrianH
#155711
wopp16 skrev:jeg synes ikke jeg kan finde en test/anmeldelse af dette tv. G serien har jeg set men ikke denne
Klik på anmeldelser, tast Ctrl+f, og skriv V20 i søgefeltet...
Af Mysen
#155715
Jeg mener ikke, det er rigtigt, man skal indstille et tv, som man selv kan lide det. Det skyldes, at det "rigtige" billede ofte er noget, man skal vænne sig til. Når det sker, vil man have det som ny personlig favoritindstilling, og det vil aldrig ændre sig uanset, hvad man prøver sig til..

Ting som interpolation, scanning backlight og lysstyrke kan man til gengæld godt prøve sig frem med, men mht. den første, så vil man få bedre billedkvalitet, hvis man vænner sig til, at det er slukket...

V20 er ikke under anbefalinger længere, men den findes dog under tests... - eller du kan trykke her