Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bromberg
#152509
Jeg sad igår med en kammerat og spillede ps3 på mine 2 skærme ved siden af hinanden.
En VT30
og sony´s kdl7 serie 40 tommer.

Skærmen på sony var markant lysere med samme opsætninger i spillet end panasonic´s..
Der var flere detaljer på billede, selvom det var lige lyst nok..
Troede egentlig det var spillet battlefield 3 der var mørkt bare. Men hvad opsætning vil i anbefale til spil??
Spil-profilen er ihvertfald ikke imponerende
#152624
bromberg skrev:Skærmen på sony var markant lysere med samme opsætninger i spillet end panasonic´s..
Et LCD tv er per definition mere lysstærkt end et plasma tv. For at få dem ens, skal man reducere lysstyrken i LCD tv'et til samme niveau som plasmaskærmen og derefter regulere niveauet i spillet.
Af bromberg
#153387
Peter Schrøder skrev:
bromberg skrev:Skærmen på sony var markant lysere med samme opsætninger i spillet end panasonic´s..
Et LCD tv er per definition mere lysstærkt end et plasma tv. For at få dem ens, skal man reducere lysstyrken i LCD tv'et til samme niveau som plasmaskærmen og derefter regulere niveauet i spillet.
Mit problem var nu mere at jeg faktisk bedre kunne lide LCD skærmen... Det er primært i bf3 jeg har problemerne, fordi der er mørke baner.. Der er simpelthen ting jeg ikke kan se eller opfange fordi det er den tand mørkere..
#153413
bromberg skrev:Mit problem var nu mere at jeg faktisk bedre kunne lide LCD skærmen... Det er primært i bf3 jeg har problemerne, fordi der er mørke baner.. Der er simpelthen ting jeg ikke kan se eller opfange fordi det er den tand mørkere..
Personligt foretrækker jeg også LCD skærmes billede, men det er mere fordi jeg synes man kan fornemme de mange lag glas.
Kan du ikke indstille gamma i selve spillet?
Af bromberg
#153499
Peter Schrøder skrev:
bromberg skrev:Mit problem var nu mere at jeg faktisk bedre kunne lide LCD skærmen... Det er primært i bf3 jeg har problemerne, fordi der er mørke baner.. Der er simpelthen ting jeg ikke kan se eller opfange fordi det er den tand mørkere..
Personligt foretrækker jeg også LCD skærmes billede, men det er mere fordi jeg synes man kan fornemme de mange lag glas.
Kan du ikke indstille gamma i selve spillet?
Jo og den er kørt på max faktisk.. Det hjælper, men syntes nu stadig det er for mørkt