Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#150423
Hej med jer,
jeg har et problem med med Sony Bravia KDL 40-Z4500. Problemet opstår når jeg afspiller Bluray fra på min Onkyo - BD-SP309, som er koblet til TV'et via receiveren Onkyo - TX-NR809. Efter 5-10 sek. blænder TV'et ned for lysstyrken og det bliver alt for mørkt. Alt er tilsluttet via HDMI.

Andre test jeg har lavet.
* Hvis jeg kobler Bluray direkte på TV'et er der ikke noget problem.
* Hvis jeg kobler et ældre LG TV på bluray via receiveren er der ikke noget problem.

Det er derfor ikke entydigt om jeg skal fejlsøge på TV'et eller receiveren.
Har I nogen tips til indstillinger jeg kan ændre, der slår automatisk lysdæmpning fra i TV'et? Andre tips?
#153102
torbenan skrev:Det er derfor ikke entydigt om jeg skal fejlsøge på TV'et eller receiveren.
Har I nogen tips til indstillinger jeg kan ændre, der slår automatisk lysdæmpning fra i TV'et? Andre tips?
Det lyder som om den går i Strømsparemode.
Prøv, i menuen Features, at sætte Power til Standard istedet for Reduced.
Du kan evt. også sætte Lightsensor til Off, så den ikke reagerer på det omgivende lys.
#153153
Jeg har selv samme Tv og ser mine Bluray på min Playstation 3, men har dog aldrig problemer :) Kan man ændre på indstillingerne på din afspiller? - På Ps3'en kan man ændre alt muligt,, måske det er der problemet ligger,, Men ellers så prøv det som Peter nævner ovenover.

Men hvordan syntes du ellers Tv'et presterre til hverdag? (hvis jeg må spørge) Har du indstillet efter nogen indstillinger? eller køre det som det var "lige ud af papkassen"?

Jeg syntes Tv'et er af de bedre på markedet, selv om det er et par år "gammelt" - jeg har set mange andre, nyere modeller, som slet ikke kan hamle op med Z4500 :p Så jeg håber da du finder ud af hvad problemet er!