Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af capstardk
#11053
Hej
Kan ikke få mit skærmbilled op på min nye F-19 monitor, nogen der kan hjælpe.

Mvh-
Casper
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#11060
Du bliver nødt til at give os lidt yderligere detaljer før vi kan hjælpe dig. F.eks. hvilken skærm du havde før, hvilken opløsning og Hz du kørte og hvordan du har tilsluttet Acer skærmen.
Af capstardk
#11062
Rasmus Larsen skrev:Du bliver nødt til at give os lidt yderligere detaljer før vi kan hjælpe dig. F.eks. hvilken skærm du havde før, hvilken opløsning og Hz du kørte og hvordan du har tilsluttet Acer skærmen.
Det er for min onkel jeg skriver som sidder i den anden ende af landet.
Computeren er en Acer Ferrari(den dyre) forbundet igennem dertil passende Acer dookingstation.

Han siger at hvis han monterer sin gamle skærm, både direkte til computeren eller i gennem dookings....virker den med det samme uden nogen indstillinger, men hvis han tilslutter sin F-19 kommer der bare blå skærm.
Mvh
Casper
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#11065
Umiddelbart kan det skyldes to ting vil jeg mene. Nu nævner du ikkeo md en gamle skærm er en CRT skærm, men hvis den enten kører højere opløsning eller højere Hz end den nye Acer skærm, så kan det godt skabe problemer, når den ene bare sluttes fra og den anden sluttes til.

Derfor: Prøv eventuelt at genstart efter tilslutning og prøv at sæt opløsningen til 1280x1024 og billedfrekvensen til 60 Hz før den nye Acer tilsluttes.