Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ekumin
#10060
Hej

Er der nogen der kan hjælpe mig, med at indstille farvene til mit nye TV?

Jeg er ekstrem grøn på området, så hvis der var nogen, der kunne hjælpe mig, ville jeg blive glad.

Mvh ekumin
Af Henrik
#58733
Sidder med samme TV og leder sådan set bare efter nogle kalibrerings indstillinger.
Har da læst mange indlæg omkring disse indstillinger, men kan ikke helt finde nogen på LE40M71.
Ser ud til den røde farve er noget domininerende i f.eks. folks ansigter.
Men leder videre.
Af cannavaro
#58736
Køb en kalibreringsdvd. Den tilpasser sig de forskellige faktorer, som har en indflydelse på jeres Tv, blandt andet lysindfald, samt generelt variation i panelerne.
Af Henrik
#58743
cannavaro skrev:Køb en kalibreringsdvd. Den tilpasser sig de forskellige faktorer, som har en indflydelse på jeres Tv, blandt andet lysindfald, samt generelt variation i panelerne.
Ok lyder da som en plan, men har desværre ikke meget erfaring med disse kalibrerings dvd`er. Er der nogen som kan anbefale et godt mærke eller pege på en hjemmeside som handler disse produkter. :)
Senest rettet af Henrik 26. mar 2009, 21:34, rettet i alt 1 gang.
Af Henrik
#58754
yakken skrev:Her (hvis det er DVD du har):
http://www.cinemagic.dk/shop/digital-vi ... -391p.html

Eller her (hvis det er BluRay):
http://www.cinemagic.dk/shop/dve-hd-basics-3805p.html

Ah ok ja det ser da ud til at være en overkommelig pris. Går vel ud fra der er en form for vejledning med til denne DVD skive.


PS:Måske skulle i inde på dette super gode forum smide den slags information som en sticky i toppen af dette kalibreringsforum, bare en ide.
Af cannavaro
#58768
Bare til en orientering, så kan du købe dem til 200 Kr i Hifiklubben. Du bliver guidet igennem de enkelte parametre på dvd-skiven, men det kræver nok en del engelskkundskaber, for at forstå alt, men det behøver du skam heller ikke.

Tro mig, du vil helt sikkert få mange nyttige informationer, og hvis gøres rigtigt, vil du få et meget tilfredsstillende resultat, og en synlig forbedring, alt efter hvordan skærmen er indstillet lige nu.