Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Hajric
#97465
Jeg har læst testen her på siden og har søgt i forumet, og kan se at der bliver skrevet at der er forskel på panelerne om det er en 32"-40" eller derefter. Og eftersom testen er af en 40" så kunne jeg godt tænke mig at vide hvad den optimale kalibrering for KDL-46W5500 er?

Som der bliver skrevet i forumet, kan folk der fx. har 46" eller 52" ikke bruge kalibrerings-opsætningerne fra testen her på siden (inkl. mig). Nu har jeg rodet så meget med de opsætninger og læst på nettet, så jeg tænkte at jeg ville spørge herinde. Rasmus, kom med et godt svar, eller spark til os :)
Af Rod1983
#97611
Hajric skrev:Jeg har læst testen her på siden og har søgt i forumet, og kan se at der bliver skrevet at der er forskel på panelerne om det er en 32"-40" eller derefter. Og eftersom testen er af en 40" så kunne jeg godt tænke mig at vide hvad den optimale kalibrering for KDL-46W5500 er?

Som der bliver skrevet i forumet, kan folk der fx. har 46" eller 52" ikke bruge kalibrerings-opsætningerne fra testen her på siden (inkl. mig). Nu har jeg rodet så meget med de opsætninger og læst på nettet, så jeg tænkte at jeg ville spørge herinde. Rasmus, kom med et godt svar, eller spark til os :)
Hej Hajric.

Prøv at se her:

http://www.hdtvtest.co.uk/Sony-KDL40W5500/Settings.htm

Profilen Cinema kan du få frem ved at trykke på den orange "Theater" knap på din fjernbetjening. Heraf set deb på "warm2". Så har du et godt udgangspunkt. Disse tal er selvfølgelig vejledende, men hvis du har en THX certificeret dvd-film (Star Wars, Hildalgo etc.) så kan du bruge testmønstrene til justere kontrast, lys og farve :)
Brugeravatar
Af Hajric
#98015
Tak skal du have. Det vil jeg kigge lidt nærmere på :)