Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#95608
Hej jeg har lige fået mit nye Panasonic TX-P42G20E plasma, og har pakket det ud og sat det op. Vil lige lade det stå i en time eller to tilpasse sig inde temperaturen.

Hvad gør jeg så nu? skal den sættes til at køre med en "Break In DVD" eller skal jeg ændre nogle indstillinger og så bruge TV'et?

Hvad med Kalibreringen, skal det gøres med det samme eller skal man vente lidt? Vil bruge de anbefalede indstillinger her inde fra.


Håber et venligt geni vil hjælp en nybegynder :D

Mvh Benne
Af pipper
#95611
Hej.

Tillykke med tv'et.

Jeg har samme model.
Jeg bruger disse indstiller og gjort det fra dag 1.

Kontrast 30
lys 0
farve 28

så ikke helt de samme indstillinger som herinde.
Jeg syntes at 36 i kontrast er for voldsomt til mig.
Af Benne
#95612
pipper skrev:Hej.

Tillykke med tv'et.

Jeg har samme model.
Jeg bruger disse indstiller og gjort det fra dag 1.

Kontrast 30
lys 0
farve 28

så ikke helt de samme indstillinger som herinde.
Jeg syntes at 36 i kontrast er for voldsomt til mig.
Mange tak :) , og tak for dit svar pipper.

Du har bare taget det 100% i brug med det samme hvis jeg forstår korrekt?

Hvor længe har du haft dit nu, og hvad er din erfaring med tv'et?

/Benne
Af pipper
#95618
Det blev taget i brug med det samme med disse indstillinger.

Jeg ved ikke rigtigt mht om jeg er tilfreds med tv'et.
Både ja og nej.

Jeg syntes at det er et ok billede, men forstår ikke at det får så fine anmeldelser. Der er mange andre tv i den prisklasse der har et ligeså godt billede syntes jeg.

Jeg har også et PX70 og der er altså ikke sket meget på de 3 år op til G20 mht plasmateknologien.

Jeg ville nok have valgt et andet tv idag hvis du spørger mig, men har desværre haft tv'et i over 14 dage.
Brugeravatar
Af koenigs
#95624
pipper skrev:Det blev taget i brug med det samme med disse indstillinger.

Jeg ved ikke rigtigt mht om jeg er tilfreds med tv'et.
Både ja og nej.

Jeg syntes at det er et ok billede, men forstår ikke at det får så fine anmeldelser. Der er mange andre tv i den prisklasse der har et ligeså godt billede syntes jeg.

Jeg har også et PX70 og der er altså ikke sket meget på de 3 år op til G20 mht plasmateknologien.

Jeg ville nok have valgt et andet tv idag hvis du spørger mig, men har desværre haft tv'et i over 14 dage.
Jamen skrev du ikke præcis det samme om dit X10y? Måske er det et hint om at Panasonic plasma nok ikke rigtig er noget for dig.
Af xcardman
#95632
hvilket tv mener du har et bedre billede.

Mit pioneer fra 2008 har samme billedekvalitet som et crt fra 2004-2006.
bare i 50 tommer fremfor 32 tommer
så nej der er ikke sket meget.
Men sådan ser god og naturlig billedekvalitet alså ud.
ellers køb et lcd som giver noget andet billede.
men bedre ikke i min verden

synes bestemt en g20 er et kanon tv og det bedste pan nogeninde har lavet. Så jeg kan udmærket forstå den har top ros i alle test
Af pipper
#95635
@xcardman.

Må jeg ikke skrive hvad jeg mener uden du hver gang skal have en forklaring. Det kan du så godt få igen og igen.

Jeg siger at plasma teknologien inden for Panasonic ikke har rykket sig vildt meget på 3 år.
Prøv derimod at se på LCD, der sker store forbedringer hvert år. De er efterhånden oppe på niveau med flere plasma tv.

Jeg mener at LG sl8500 er fuldt på højde med mit G20, så kan du mene hvad du vil, og det har jeg det fint med. Du behøver ikke at forklare ;)

Jeg syntes jo også at det er lidt "plat" at du som jo har Pioneer kan skrive at G20 er det bedste tv man kan købe nu. Jeg har altså et og ser på det hver dag. Måske du også gør det, eller har du bare læst en test af det?
Af xcardman
#95641
Nu kan man alså ikke købe et pioneer
har en ven som har købt et g20 og været med til at indstille det.
samt har en del erfaring med g10.
har selv haft en px80. et rigtig dårligt tv efter min mening
i forhold til det jeg har nu. Men det har alså også kostet 4 gange så meget
kender godt billedekvaliteten på et pan tv og dens udvikling.
Ja lcd er blevet bedre, men de var godt nok også dårlig for nogle år siden.

Men forstå bare ikke din holdning hvis du synes lcd er blevet så meget bedre og så købe en g20.

lcd og plasma kommer aldrig til at give 100 procent det samme billede. Dertil er teknologien forskellig
billedet på et plasma bliver ikke meget bedre end et pio har i dag.
der er vi enige
oled er fremtiden fordi den samler fordelene ved plasma og lcd i et tv.
ergo vil ulemperne også kogt ned til et minimum.
Af pipper
#95649
Jeg købte udelukkende G20 fordi folk på diverse forum sagde at det var det bedste. Der er jeg så desværre uenig.

Men vil ikke "stjæle" trådstarters emne. Så lad os holde os til spørgsmålet om G20.
Af Benne
#95655
Jeg er indtil videre tilfreds med min G20...

Sidder og ser Arsenal - Barcelona på 3+ HD, og der er kanont billede. 8)

HD kanalerne jeg kan se står flot og skarpt, SD kanalerne havde jeg forventet lidt bedre. Mine forældres LCD fra Samsung viser dem bedre, men det skal nok bare lige køres til.

Billedet fra min Xbox og fra PC er tip top.
Brugeravatar
Af koenigs
#95678
pipper skrev:Jeg købte udelukkende G20 fordi folk på diverse forum sagde at det var det bedste. Der er jeg så desværre uenig.

Men vil ikke "stjæle" trådstarters emne. Så lad os holde os til spørgsmålet om G20.
Hvordan kan det være du kommer herind på forummet udelukkende for at svine x10y til og nu kommer du tilbage kun for at svine g20 til.

Det giver simpelthen ingen mening at du bliver ved med at købe Panasonic :D Du må være et eksempel på en der ikke kan lære af egne fejl. Jeg mener også jeg skrev til dig dengang, at LCD helt klart ville være et bedre valg for dig, da den gode naturlige billedkvalitet ikke er det der appellerer til dig.
Af Juma
#95679
Hej..Jeg kan slet ikke forstå problematikken...Det er så enkelt at hvis nogen vil ha farver der skriger ud i hovedet på en så køb en LCD/LED..Hvis man derimod vil ha naturlige farver vælger man PLASMA..
I har måske gættet at jeg har købt en 50" G20...Den er perfekt beskrevet af Rasmus i hans test...Og dem der mener de har gjort et fejlkøb med G20 er selv skyld i det...Kan bare sige:Det er et KANON godt TV... :)
Af pipper
#95691
koenigs skrev:
pipper skrev:Jeg købte udelukkende G20 fordi folk på diverse forum sagde at det var det bedste. Der er jeg så desværre uenig.

Men vil ikke "stjæle" trådstarters emne. Så lad os holde os til spørgsmålet om G20.
Hvordan kan det være du kommer herind på forummet udelukkende for at svine x10y til og nu kommer du tilbage kun for at svine g20 til.

Det giver simpelthen ingen mening at du bliver ved med at købe Panasonic :D Du må være et eksempel på en der ikke kan lære af egne fejl. Jeg mener også jeg skrev til dig dengang, at LCD helt klart ville være et bedre valg for dig, da den gode naturlige billedkvalitet ikke er det der appellerer til dig.
Jeg kan ikke se at jeg sviner panasonic til.
Trådstarter spørger jo netop mig om mine erfaringer
med mit G20. Jeg er så ikke helt tilfreds med det
da jeg ikke syntes der er den store forskel på det
ift. mit PX70.

Måske jeg fremover skal sende mine indlæg til dig først,
så du kan godkende dem inden de bliver postet !:(
Af tcf
#95710
Der er visse personer her inde som i den grad forguder plasma og siger at LCD/LED TV ikke giver naturlige farver o.s.v, nuvel det er jo selvfølgelig en smags sag, om man kan lide det ene eller det andet, men at sige at LCD ikke har naturlige farver er ikke korrekt, for det har plasma for den sags skyld heller ikke!
Begge teknologier prøver på hver sin måde, at opnå så naturlige farver som muligt, men ingen af dem har, og kan lave, alle farver, ej heller er der ingen der rammer den helt korrekte farve gray scala, i hhv rød, grøn og blå.
Grundet den måde plasma blander farver på, og ved det at den ikke er nær så lys stærk som LCD, ja så kan det virke som mere humant for det menneskelige øje, hvis man dæmper LCD, på kontrast og lys, kan man faktisk komme ret tæt på plasma neveau, men om det så er mere korrekt er som sagt en smags sag!
Fakta er at begge TV, målt på farve kurve, Gamma o.s.v er lige gode til at, på papiret, ramme "naturlige" farver.
Til sidst må jeg give pipper ret i, at hvis nogen spørger om en mening, skal de vel også ha den "naturlige" mening, og ikke en med for meget kontrast eller mangel af samme ;)