Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af LHolm83
#91949
Hej...

Ved godt at dette spørgsmål er stillet i en anden "tråd" men tror mere at problemet hører til under denne istedet...


Jeg har lige købt et Philips af ovennævnte model.

Når jeg sætter en DVD på gennem mit Sourround anlæg, ja så er der enormt meget delay på lyden kontra deres mundbevægelser...

Det er et "gammelt" system, hvor jeg stadig kører scart, da jeg ik lige har haft råd til at købe nyt af den slags endnu...

Er der nogen der kan hjælpe mig?

Jeg er MEGET nybegynder hva TV angår, så det kan godt være det bare er noget "banalt" der er galt...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#91952
Kører både lyd og billede gennem anlægget? De fleste nyere forstærkere har en "delay"-funktion, der kan kompensere for dette fænomen, men om din også har ved jeg ikke.
Af LHolm83
#91953
Ja.... Det gør det...

Men tror jeg ved hva "fejlen" er...

Når min "true motion" er slået til (Altså 100Hz) Ja så kommer det delay...

Kan det være fordi lyden kører "flydende" og at tv'et først skal opdaterer selve grafikken, inden den sender det ud?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#91954
Siger du ikke at der er et delay på lyden vs. bevægelserne? Dvs. lyden kommer efter bevægelsen? Eller hænger det omvendt sammen?

100 Hz er jo en algoritme, som skal udregne alverdens ting i billedet, hvilket tager tid. Hvis lyden kommer FØR billedet, så er det helt klart 100 Hz systemets skyld.
Af LHolm83
#91955
Jamen så er svaret der...

Så er mit spørgsmål så nu..

vil dette blive bedre hvis man får et anlæg som kører over HDMI, eller vil det være nøjagtig det samme?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#91956
Det behøver ikke være HDMI. Anlægget skal blot kunne forsinke lyden vha. et delay - det kan de fleste nyere anlæg som sagt (og i et nyt anlæg vil du få HDMI alligeve). På den måde kan du stadig aktivere 100 Hz uden at lyden falder ud af sync. Tag dog lige at spørg den butik du nu end måtte købe dit næste anlæg i, så du er sikker på, at lyden kan matches billedet. Det bedste ville jo være, at få lov at teste det i hjemmet først.
Af LHolm83
#91958
Når jeg har Philips nu, Er der så noget anlæg i kan anbefale?

Nu skal det bare ik være et anlæg til 10.000...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#91961
Den bedste oplevelse fås ved selv at købe de individuelle enheder. Jeg vil dog anbefale dig at få fat i en BluRay samtidigt, og droppe en dedikeret DVD-afspiller. Der findes færdige systemer fra de fleste producenter hvor der er BluRay i.
Af LHolm83
#91971
Ok... Ja for jeg har et JVC p.t og har været MEGET tilfreds med det...

Men hvis jeg skal ha blueray, ja så ved ik jeg ik om jeg kan få en "reciver" som jeg kan kobe sammen med systemet jeg har i forvejen, eller om det kun er til at "skrotte"??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#91974
Højttalerne kan genbruges, men jeg ved ikke hvad du ellers tænker på? Du kan nok også hive et scart-signal fra dit nuværende anlæg over i en ny receiver og bruge den som afspiller, men den vil jo bruge en del mere strøm på den måde. En dedikeret BluRay-afspiller koster vel 1500-2500 kr. afh. af model, og en receiver kan fås for en 2-3000 kr. vil jeg tro.