Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#84756
Hejsa.

Har et problem der er ved at drive mig til vanvid!!
Jeg har en Playstation 3 og et 40" Sony LCD model: KDL40L4000K
Når jeg afspiller en DVD kontra en Blu Ray film, så står DVD'en pænere end den gør ved Blu Ray'en! Farverne er dog noget skarpere/levende end de er ved DVD film. Selve billedet står lidt grumset når jeg afspiller en Blu Ray film!
Synes dette er lidt underligt, for når jeg har set en Blu Ray film blive afspillet enten i forretninger eller hos venner og bekendte så ser det meget skarpere og flottere ud end det gør hos mig selv!
Jeg har fået indstillet både kontrast, farve, skarphed mm. og det har skam også hjulpet lidt uanset om det er film eller tv man ser.
Har lidt en idé om at det er fordi det er lidt en discount model jeg har.
TV'et er købt i Bilka for ca et års tid siden.
Jeg har prøvet at søge både på Google og på Sony's hjemmeside, men det er generelt lidt svært at finde noget om min model!
Håber lidt at kunne hente lidt hjælp herinde, da jeg gerne vil have det FULDE udbytte ud af mine Blu Ray film.

På forhånd tak
Af thcleaner
#84780
hvilket kabel bruger du mellem din ps3 og dit tv
Af Jknielsen82
#84784
Jeg bruger et Sony HDMI kabel (det der medfølger til PS3)
Af GreenPea
#84812
Der følger da ikke HDMI kabel med til en PS3, det skal købes seperat så vidt jeg har forstået.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#84815
Dit Tv er en relativt billig model, så den vil have sine begrænsninger og det er formentlig dem du oplever i form af "grums". Bedste bud er at indstille sig til et mere korrekt billede, men du får ikke samme billede på L4000 serien, som på dyrere Tv - heller ikke via Blu-Ray.

Jeg tror ikke umiddelbart det skyldes kablet.

Hvilke Blu-Ray film forsøger du med? Bemærk at nogle film som f.eks. 300 har "grums" i billedet.
Af xcardman
#84816
Nu kender jeg ikke dine forventninger til HD på dit tv.

Men mange blu-ray har sne og er grumset, for sådan er optagelsen lavet.
de fleste film skal ikke stå som en demo blu-ray i butikkerne.

Mener heller ikke der følger et hdmi kabel med til din ps3.
men om det er med 40gb eller den nye slim ved jeg ikke.
skal selv have den nye slim når GT5 kommer.

prøv og nævn et par film du har, har set en del på blu-ray.
Senest rettet af xcardman 2. jan 2010, 13:24, rettet i alt 1 gang.
Af Jknielsen82
#84818
Min PS3 købte jeg på nettet (coolshop) som en pakke, bestående af selve konsollen, fjernbetjening, joystick og HDMI-Kabel.

Hmm, nej jeg har også haft mine anelser om at det skyldes mit TV er i den billige ende, troede på det tidspunkt dog ikke det havde den store betydning, så længe det var et Full HD TV.
Synes dog mest det er når der er bevægelser i filmen (hvilket der naturligvis næsten er hele tiden :) ), når der er et stillestående billede så står det bare KNIVSKARPT! Men det kunne jeg selvfølgelig godt tænke mig det gjorde hele filmen igennem!

Jeg har prøvet med disse Blu-Ray film:

Transformers 2
Hannibal Rising
Click

Måske i kan være behjælpelige med hvad man skal kikke lidt efter når man skal have et nyt TV, så man forhåbentligt kan undgå dette?
Af xcardman
#84819
Transformers 2 den skal står KNIVSKARPT både i farverne og uden sne.

Ja full HD er ikke lig med kvalitet på nogen måde.

Men får at nyde blu-ray fuldt ud, skal der nok at andet tv på programmet.

et nyt tv kommer an på så meget.
pris
lcd/plasma
dine andre behov udover blu-ray og dvd.
dernæst dine ønsker til design og så videre.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#84820
Jknielsen82 skrev:
Hmm, nej jeg har også haft mine anelser om at det skyldes mit TV er i den billige ende, troede på det tidspunkt dog ikke det havde den store betydning, så længe det var et Full HD TV.
Synes dog mest det er når der er bevægelser i filmen (hvilket der naturligvis næsten er hele tiden :) ), når der er et stillestående billede så står det bare KNIVSKARPT! Men det kunne jeg selvfølgelig godt tænke mig det gjorde hele filmen igennem!
Ja, så er der uden tvivl ikke noget galt med Tv'et. Det er blot, hvad det præsterer. Bevægelse er jo en af fladskærmens problemer selv den dag i dag, men typisk vil man opleve, at de billigere Tv ikke kun slører billedet, når der er bevægelse, men at billedet også mister en hel del detaljer.

Det er ikke irrelevant hvilken kvalitet man køber et Tv i, selv om det er HD. Faktisk vil jeg omvendt sige, at det er endnu mere relevant at købe et godt Tv, hvis man vil nyde HD. :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#84821
Jknielsen82 skrev:Måske i kan være behjælpelige med hvad man skal kikke lidt efter når man skal have et nyt TV, så man forhåbentligt kan undgå dette?
Vi har en lsite med anbefalinger her. Den kan formentlige give lidt inspiration, som vi kan tale ud fra. Det afhænger jo også i høj grad af dine behov og prisrammen: http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1169844738