Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Smukke Hansen
#79007
Hej med jer,
Jeg har lige fået mig et lækkert Samsung 6050 og kunne godt tænke mig at få justeret farverne men der er så mange muligheder at det gør mig en anelse forvirret. Jeg kan indstille, gamma, baggrundslys, lysstyrke, farve, hudtone og en masse andet! Umiddelbart kræver det jo en højere uddannelse
Forskellen er jo også om jeg ser tv fra parabol hvor der kan være fuld knald på alle farver, så skifter jeg over til antennen så dør det hele lidt, det kan jeg vel ikke gøre så meget ved ?
I går så jeg en god film (som iøvrigt var den først film på det tv) og ved ikke om det var skarpheden eller lyset men den virkede ikke som en film mere som noget dokumentar!

Er der en opskrift på hvordan jeg indstiller sådan et tv eller justere jeg bare til jeg selv er tilfreds ? ;)

Håber I kan hjælpe mig.

Hilsen Jesper :o
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#79009
Ret mig hvis jeg tager fejl, men er B6050 ikke identisk med B7070 med undtagelse af nogle små features i selve softwaren? I så fald, så kan du blot bruge indstillingerne fra vores test af B7070.
Af Smukke Hansen
#79012
Det vil jer tro. Tak den printer jeg ud og går hjem i aften og kigger lidt på det ;-)

/Jesper