Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Wendigo
#77625
Nogle der ved hvordan man får sin LaCie blue eye pro til at virke?

Har installeret softwaren, men når jeg vil kalibrere eller klikke på den der "test&report"
Så popper der bare en ebsked op der siger "no measuing device found"
Har ellers sat den i en ledigt USB port.

PS: Købte den brugt, så har ingen manual og ej pdf installeret.
Af Wendigo
#77631
mærkeligt. Når jeg klikker på "test&report nu" så siger den "Please place the device on an opaque surface" efterfulgt af den der "no measuing device found"
Af Wendigo
#77833
Det er xp64 bit :)
Aner dog ikke om LaCie softwaren er beregnet til 64bit styresystemer.

EDIT: Under windows task manager, ved at bruge alt gr + ctril + delete, står der "blueeyepro.exe*32" når jeg kører programmet.
Det må vel betyde at det kører 32bit.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#77916
Den er understøttet i XP, men jeg har ikke selv erfaringer med at få det til at fungere i 64 bit. Jeg har dog selv store problemer med at få Lacie Blue Eye Pro til at fungere sammen med Vista, så lige nu har jeg faktisk en separat XP maskine kørende udelukkende til målinger.

Softwaren til LaCie er dog håbløs og deres support er heller ikke fantastisk. Prøv engang at slet driverne, sæt derefter enheden til først og lad den installere som Lacie (ikke Gretag) og installer til sidst selve programmet til blue eye.

Hvis det ikke virker, så prøv den anden rækkefølge med programmet først og derefter tilslutning af blue eye enheden.

Du skal dog sørge for, at du ikke får den installeret som en Gretag enhed. Det er ret vigtigt, at den registreres korrekt som LaCie Blue eye pro i driverinstallationen.
Af Wendigo
#78665
Her er hvad der sker når jeg sletter driveren og sætter enheden til først:

WIndows siger bare den har fundet nyt hardware og man skal bruge cd'en. Der står ikke noget om den installeres som LaCie eller Gretag.
Så jeg aner ikke om værktøjet er installeret som LaCie enhed eller Gretag.

Prøver lige den anden rækkefølge.

EDIT: Den anden vej rundt er det det samme. Opaque surface og no measuring device found.
Vil det sige jeg skal finde en pc med xp 32 bit på?
Hvad nu hvis den pc jeg kalibrerer på, ikke har DVI-D til min 2233RZ? Her tænkte jeg på om det gør noget hvis man kalibrerer i 60hz istedet for 120hz.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#78668
Det burde ikke gøre en forskel.