Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bantam
#73849
Sæt TV'et i PURE-mode for alle dine kilder. Du kan ikke gøre det bedre uden at bruge måleudstyr.
Af khndenmark
#73913
Hej vil du ikke være rar og beskrive det lidt nærmere. På forhånd tak
Af bantam
#73915
Jo da:

Vælge den signalkilde, som du skal indstille (f.eks. TV-tuneren eller end DVD- eller Blu-ray-afspiller).

Derefter går du ind i AV SELECTION (jeg mener der er en knap på KRP'erens fjernbetjening til dette) og vælger PURE ved at trykke på AV SELECTION indtil PURE er valgt.

That's it.

(man kan også komme ind i AV SELECTION via HOME MENU (knap) og derefter PICTURE-opsætningen).

(jeg har ikke selv et KRP-panel, så jeg kan ikke lige komme det nærmere)
Senest rettet af bantam 23. sep 2009, 19:32, rettet i alt 1 gang.
Af xcardman
#73916
Alle kilder skal sættes til pure mode. ellers er grunden til en pioneer ikke til stede.
Den slå alt nemlig alt billedebehandlingssytemer ihjel. Det er netop roden til et et dårligt billede.
jeg vrider mig i smerte når jeg hører ordet ifc HD motion 200hz osv
En pioneer er ikke perfekt, men der er en grund til man skriver meget om den

tillykke med den.

har selv M model og den første fladskærm hvor jeg ikke tænke hvad er nu det.
Af khndenmark
#73921
Hvis jeg går ind i "billed" menuen og ind under "AV valg" så kommer jeg til en menu hvor der er mulighed for at vælge følgende: OPTIMUM-STANDARD-DYNAMISK-FILM-REN-SPIL-BRUGER. Den står på nuværende på film, da jeg syntes at billed og lyden er bedst i denne indstilling. Er det her at i mener jeg skal stille den på PURE (REN i min menu).
Af xcardman
#74005
Ja ren hedder det på dansk
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#74006
Lyden skulle du gerne selv kunne rode med i REN også. Billedet bliver dog ikke mere korrekt af at stå i FILM, selvom din personlige præference måske siger noget andet.