Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mejersken
#83704
Du kan være ret sikker på at biograf/personlig profilen er den mest korrekte
Af casper h
#85427
Købte også 46" hos Sony til den gode pris.
Glæder mig til at prøve dine indstillinger :)
Har i også problemer med at skærmen er meget lys i alle fire hjørner, når der er sort billede?
Af Dk11706
#85583
Modellen er kendt for at nogle skærme lider af dette, backlight bleeding mindes jeg det kaldes, hvis der er slemt så skal du fejlmelde den, så kommer sony og udbedrer/bytter den. De fleste LCD skærme har lidt, mit har også meget lidt alt efter hvad vinkel jeg kigger fra, jeg kan tage et billed i aften og uploade så du har noget at sammenligne med.
Af casper h
#85811
Det må du meget gerne tak :)
Mener du at Sony kommer hjem med et nyt eller skal jeg til at låne bil igen og transportere det frem og tilbage?
Af Dk11706
#85817
Sony og henter/bringer, sådan er det i hvertfald hvis du har købt det i et Sony Center. Jeg prøver lige igen med det billed, mit kamera driller dog lidt lige nu.
Af casper h
#85904
Det har jeg, købte det i Sony Center ude i Fields.
Håber du kan få kameraet til at virke.
Af Dk11706
#85930
Så fik jeg taget et billed, det er taget fra. ca. 2 meters afstand zoomet ind så det kun er skærmen der er på, slukket lys og med blitz, jeg kan simpelhen ikke holde kameraet stille længe nok til at det kan tages uden blitz, da det er omkring 15 sek. om at afslutte billedet. Det lys du ser midt på er refleks fra kameraet, hvis du kigger i hjørnerne så kan du se at mit ikke lider af backlight bleeding eller clouding. Ved godt at billedet ikke er 100% perfekt men det afspejler virkeligheden meget godt.

Download Pic1.jpg from FileFactory.com
Af casper h
#86007
Ja, der er jo ikke lige noget at se på dit.
Af Hejhenrik
#86226
jeg byttede mit 52w5500 (sony center) da det led meget af backlight i de 2 øverste hjørner, det nye har tilsyneladende ingen problemer,- men man skal nok skynde sig, da de ikke havde flere i Århus, så jeg måtte en tur til Silkeborg, for at få et mage til.

Spørgsmål... når jeg skriver tilsyneladende, så syntes jeg skærmen er lys, når der er sort skærm, altså ikke helt sort, snarere mørkgrå...hvilket billede bruger man til at teste sort skærm...åltså hvilken kilde??? skal siges det er en meget ens mørk grå farve, derfor antager jeg at der ikke er backlight bleeding, men det kan selvfølgelig også være at der er bleeding over hele skærmen...
;;)