Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#60915
Hej jeg har for nylig anskaffet mig dette lækre fjernsyn, men af og til synes jeg at billede er for uskarpt, så ville måske høre om nogle kunne hjælpe mig lidt med nogle idéer til indstillingen af det? evt. nogen med samme fjernsyn og hvordan de har det installeret?

Jeg synes jeg får lidt problemer når det drejer sig om mennesker, som er lidt længere væk på skærmen, det ser ud som om de er tværet ud i det. Derimod synes jeg det er utrolig klart når man er helt inde på personers ansigter og lign.

Så ville gerne høre om nogen af jer eksperter kunne hjælpe mig her, for jeg har ærlig talt ikke meget forstand på det :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#60928
Hvilke indstillinger kører du med?

Optimale indstillinger til rigtig billedkvalitet, ændrer ret radikalt billedet på Philips Tv, så hvis du oprindeligt har forelsket dig i Philips måde at gengive et billede på, kan det være en lidt stor ændring at vænne sig til.

Forsøg dog eventuelt med de indstillinger, som vi nævner i vores anmeldelse af Philips 9803 LED Lux. Det er ikke samme Tv, men mange af de samme indstillingsmuligheder er tilgængelige og påvirker det samme.
Af Elmander88
#60936
Jamen pt. har jeg forsøgt mig lidt af hvert, så det er bare personlig..

Okay mange tak, det vil jeg da lige prøve at kigge lidt på så :)
Af cannavaro
#60939
Elmander88 skrev:Jamen pt. har jeg forsøgt mig lidt af hvert, så det er bare personlig..

Okay mange tak, det vil jeg da lige prøve at kigge lidt på så :)
Du bør nok investere i en kalibreringsdvd, f.eks. fra Hifi-klubben, som nok vil være den bedste og samtidig den billigste løsning, hvis du gerne vil optimere dit billede. Det tager tid, og er heller ikke lige til, men min erfaring med Philips Tv er, at forskellen, hvis gjort rigtig, er rigtig stor.

Du kan selvfølgelig til at starte med benytte indstillingerne fra 42PFL9803H. Billedet vil utvivlsomt være mere korrekt end før, men det er stadigvæk ikke en optimal løsning, da mange parametre spiller ind.

En hovedregel som går igen, er dog at sætte tv'et til Film-mode, og slå alle diverse filtre fra, såsom Active Control og Dynamisk kontrast, samtidig med at holde skarphed nede på et absolut minimum. Disse filtre skader mere end de gavner.