Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Blackspot4200
Kære Flatpanels brugere

Glædelig 1. December !
Efter en længere tids pause er det nu igen muligt at bestille en kalibrering. Man kan enten kontakte mig på Facebook eller via siden www.tv-kalibrering.dk som har fået en lille opdatering så siden er lidt mere overskuelig 😄

Mange hilsner

Thomas - TV Kalibrering
Af MortenRa
Super nyhed. Jeg vil i hvert fald bruge dig om ca. et år, når jeg køber et nyt OLED TV. Var også meget tilfreds med dit arbejde for snart 8 år siden.

Mvh. Morten
Af jkn789
Ja det var en rigtig dejlig tidlig julegave , har allerede bestilt en tid i januar
Af Holger-P
Nu har jeg ikke den største viden på det område her, og ret mig endelig hvis det er.. Men hvorfor få kalibreret sit TV, når jeg læser anmeldelser af f.eks LG G4 og flere andre står der at man kan vælge en billedprofil der nærmest står perfekt allerede?

Eller er der noget jeg har misforstået?
Brugeravatar
Af Blackspot4200
Det er et ganske godt spørgsmål :)

Mange af de nyere LG OLEDs står rigtig fint ud af kassen, men trods det så kan der sagtens være noget at hente ved en kalibrering, det kan svinge en del fra panel til panel og i mange tilfælde er der noget at hente, mange står rigtig flot ud af kassen i SDR mens der i HDR ofte er behov for noget mere justering, kigger man på spil profilerne på tværs af de forskellige producenter, så er de fleste helt utrolig ringe indstillet fra fabrikken.
Derudover så understøtter LG OLEDS en mere avanceret kalibrering som kan foretages på markant flere punkter og med større præcision end hvad der ellers er muligt og i det indgår også en optimering af skærmes tone curve i HDR som matches præcist med skærmens peak lysstyrke.

Så med andre ord, man kan sagtens bruge skærmen uden kalibrering og få en fantastisk oplevelse med den, men ønsker du vished om at din skærm gengiver billedet så korrekt som muligt og øvrige indstillinger justeret så de passer ind i dit setup, så kan en kalibrering være godt givet ud :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Blackspot4200 skrev: 1. dec 2024, 08:45 Kære Flatpanels brugere

Glædelig 1. December !
Efter en længere tids pause er det nu igen muligt at bestille en kalibrering. Man kan enten kontakte mig på Facebook eller via siden www.tv-kalibrering.dk som har fået en lille opdatering så siden er lidt mere overskuelig 😄

Mange hilsner

Thomas - TV Kalibrering
Hjertelig velkommen tilbage Thomas!