Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Moaar88
Hej med jer. Har lige købt et Samsung 75' Qled tv med 120Hz. Jeg betalte for at få det kalibreret. Når jeg ser film eller serie så står det knivskarpt . Det gør det tilgengæld ikke når jeg ser sport (fodbold) så hakket billedet meget kort men hele tiden. Er der nogen kan hjælpe?
Brugeravatar
Af Radiomanden
Prøv at se på Auto Motion Plus, den kan der eksperimenteres med hvis billede ikke vises godt ved bevægelse. Der er indstillinger som Blur Reduction og Judder Reduction der kan lejes med.
Der kan læses mere om indstillinger her. https://digitalt.tv/guide-anbefalede-in ... amsung-tv/
Der er mere om indstillinger her.
https://www.elgiganten.dk/magazine/tv/i ... tv-billede
Brugeravatar
Af Radiomanden
Fik du løst problemet.?
Af Supergris
Jeg vil ikke mene kalibrering har ret meget med dn problemstilling at gøre.
For at kunne hjælpe, er det vigtigt at vide, hvordan du modtager din sport; er der tale om streaming eller kabel-TV?
Hvis du streamer, er det vigtigt at vide, om du benytter dit smart-TV eller en ekstern enhed til at afspille, da det altid er essentielt at afspilleren har de korrekte indstillinger for at afspille materialet korrekt med den rigtige hastighed, som materialet er optaget i.
Når dette er i orden, kan du forsøge dig med interpolation, som Radiomanden er inde på...

Hvis du streamer, er det i øvrigt sjældent det lykkes at få sport til at være helt tilfredsstillende, så kabel-TV er at foretrække.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Som spørgsmålet er skrevet, så må det formodes at det er TVet der er tale om, og ikke extern enhed.
Af Moaar88
Hej med jer tak for jeres input.
Jeg så Tv over Chromecast 4k. Den kan åbenbart kun kører på 60hz og det var det der gjorde at det ikke så knivskarpt ud. Det gør det så nu efter jeg har downloadet yousee appen ned på fjernsynet i stedet.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Havde du nu fra starten skrevet at det var med en CC, så var problemet løst med med det samme, husk altid at skrive alle oplysninger.
Af Supergris
Radiomanden skrev: 14. okt 2024, 10:46 Havde du nu fra starten skrevet at det var med en CC, så var problemet løst med med det samme, husk altid at skrive alle oplysninger.
Tja, og nogle gange kan man være for hurtig på aftrækkeren, og svare i vest, når det drejede sig om øst, i stedet for at spørge efter essentielle oplysninger!
Brugeravatar
Af Radiomanden
Det er den der spørger der må komme med de relevante oplysninger, ellers kan der kun svares ud fra det som er oplyst.
Der skrives kun om TVet, der er intet nævnt om externt udstyr, som i dette tilfælde var relevant at nævne.