Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#270763
Jeg købte tilbage i slutningen af 2016 et Panasonic TX-50DX700B i Power, hvor jeg fik et vægbeslag og en kalibrering for hvad vægbeslaget kostede. Sælgeren var dog lige hurtig nok med at sælge mig et kalibreret tv, for det viste sig, at de ikke havde et på lager, hvilket en lagerdreng kom til at sige, mens jeg hørte det. Han blev dog bedt om at kigge engang til, og wupti, så havde de et kalibreret tv alligevel.

Da jeg kom hjem med tv'et, var alle indstillinger sat til standard, og sjovt nok manglede lige netop den side af kalibreringsrapporten, hvor indstillingerne burde fremgå.
Efter en del brok til deres kundeservice, fik jeg en Power-ansat ud og kalibrere mit tv. Jeg har derfor haft fornøjelsen af at se dem gøre det, samt få mit tv kalibreret til min stue.

Umiddelbart fik jeg det indtryk, at de tvang farveindstillingerne ret langt ud i værdierne, men jeg kunne se, at de fik målepunkterne i farvetrekanten til at passe. Jeg forestiller mig, at det kunne man også opnå ved en lidt grundigere indstilling, og måske manglede der lidt erfaring, men da jeg aldrig selv har set en kalibrering med et kalibreringsapparat, kan jeg ikke sige dette med sikkerhed.

Så jeg vil ikke anbefale at betale for en kalibrering i Power. Det kan tilnød være interessant, hvis du kan få det med gratis eller som del af en rabat på andet til tv'et.
Så en kvinde på 70-80 år slæbe et lille 32" tv med på en lille sækkevogn, hvor der var påklistret en kalibreringsrapport, hvilket hun sikkert har givet 1000 kr. for til et tv til ca. 2000 kr. Det er i min verden at tage røven på folk. Ligesom de forsøgte at tage røven på mig.
#270857
bbplayer skrev:Hvor lang tid var han så om det? Tænker lidt om de kan nå det i butikken, hvis du siger ja tak der :)
Mener det tog mellem 30 minutter til en time. Så det er længe man skal vente i butikken. Desuden kan du tillægge tiden det tager, at hive tv'et ud af kassen og sætte det op, da det allerede var gjort hjemme ved mig. Så det ville jeg være træt af at vente på i butikken.