Sæt ting til salg eller efterlys brugte produkter. Flatpanels er ikke ansvarlig for handler, men IP-adresser logges i tilfælde af svindel.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bimbobo
#320878
Hej
Jeg ved ikke om dette er den rigtige forum sektion, men jeg prøver alligevel.

I min andelsboligforening har vi en parabol, som p.t. kun er brugt af en hustand. Der er faktisk to, men den ene er til en beboer, der har Viasat. Den anden er til FTA.

I mit hus er der stik til parabolen (f-connector) og til almindelig antenne. (coaxial) Den til parabolen virker ikke, og jeg fik forklaret at der blev skiftet "hovedet", fordi den brændte sammen. Jeg er nysgerrig for at se, hvad der kan modtages af FTA kanaler, uden at pille med retningen eller noget.

Nu er der plads til "2 hustande" i det nye hoved, men som jeg nævnte kun et hus er koblet til. Der mangler bare at forbinde mit hus i den switch, der er i "kabinettet", hvor alle forbindelser er samlet for hvert husnummer.

Er der nogen, der bor i Aarhus område, med lidt forstand på det, som kan yde "en vennetjeneste" og hjælpe. Jeg har fået tilbud til 900,- bare for at komme herude. (Hinnerup)
Jeg vil selvfølgelig kompensere vedkommende efter aftale for brændstof og tiden.

I kan evt. sende en privat besked her :)

På forhånd tak

Til forums administrator... hvis det er betragtet som "sort arbejde" må i gerne slette dette indlæg...
Jeg ved det ikke ...
Af HrJensen1
#320890
Du skriver at der er to paraboler - en til Viasat og en til FTA. Den parabol, som peger i retning mod VIASAT, finder du ikke noget brugbart FTA på. Måske en enkelt Sky News, hvis du er heldig.
Ved du om den anden peger mod de tyske kanaler på 19,2 grader øst? Hvis det er den, så får du en røvfuld tysksprogede kanaler, helt gratis. 19,2 grader øst er den retning som størstedelen af folk historisk set har taget gratis kanaler på.

Alternativt 13 grader øst, men den er der er i dag flere italiensk prægede stationer på.

Det kan også være 40 grader øst, hvor der er en masse mellemøstlige stationer på - hvis det er det, som dine naboer efterspørger.

Så det er lidt svært at vejlede omkring, hvad du kan se, med mindre at du ved præcis, hvor den peger henad.
Af bimbobo
#320900
Tak for svaret

Ham der bruger det, siger at udover Viasat er der masser af kanaler.

Jeg har kun brug for hjælp til at forbinde til mit hus stik. Det er nok et kabel på kabinette. Er der ikke noget at se... too bad for me. Derfor har jeg ikke lyst til at bruge 900,-, hvis der ikke er noget at se.
Brugeravatar
Af bbplayer
#320905
På 4e (Viasat) er der ikke mange FTA kanaler, så skulle de lige være russiske, eller du har et stort ønske om at få flere kristne kanaler, som GOD channel :) Så nej, 19e(Astra) er klart at foretrække, og så er der jo også DK tekster på ARD (DasErste) , og flere andre med flere audio spor (ikke alle) på originalsprog. og UHD kanaler bl.a. Så det er klart at foretrække at få ind, hvis man ikke har så mange andre flow-tv kanaler.
Af bimbobo
#320924
Tak..
Som sagt, er det kun hjælpen til tilkobling, jeg savner på nuværende tidspunkt. :)
Af HrJensen1
#320946
Afhængig af om dit tv har satelit tuner eller ej, så er det bare et kabel fra væggen og hen til den - ellers skal du have en satelitboks externt, og koble den til fjernsynet med HDMI.