Sæt ting til salg eller efterlys brugte produkter. Flatpanels er ikke ansvarlig for handler, men IP-adresser logges i tilfælde af svindel.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#309210
PeterD skrev: 19. jan 2020, 22:52 Er burn in virkelig så slemt på et LCD at man skal lave så lange garantier fra Samsung's LCD skærme..?

Er der mange som har burn in på deres Sony og LG's LCD skærme..?
PeterD er bare en forblændet OLED tilbeder der får allergiske udslag hver gang han ser ordet Samsung eller QLED....men tror ikke han selv er herre over det pga sine ekstreme fanboy-tendenser, der kan spolere enhver seriøs tråd....og håber ikke han gør det igen i denne tråd, for han bidrager aldrig med noget nævneværdigt interessant, informativt eller konstruktivt.

sprogbrug modereret af administrator. Tal pænt. Tæl til ti før I poster.
Senest rettet af IT-Bruger 19. jan 2020, 23:38, rettet i alt 1 gang.
#309211
NytTV? skrev: 19. jan 2020, 22:15 IT-Bruger mange tak for din respons. Du og de andre har ret i at det skal være 65".

Det med at se dem i butikken er nogen gange også forvirrende, fordi de har skruet fuldt op for farverne. Hvilket kan blive for meget. Bare for at man skal lægge mere mærke til netop dette tv.

Det er en ok pris for Samsung Q80. Bare en skam det "kun" er 55".

Jeg må væbne mig med tålmodighed og håbe på priserne falder i løbet af foråret som du skriver :)
Jeg håber I fortsat vil hjælpe mig. I må gerne skrive hvis I ser noget blive sat ned til røverkøb i 65", hvor billedkvaliteten er waow til prisen ;).
Hvis du ikke har et akut behov for et nyt tv her og nu, så er foråret altid tidspunktet hvor priserne er højst gunstige for køberne....bedre end BF udsalget.

Hold især øje med tilbud fra marts og frem. Flatpanels har øverst på siden en fast sektion der indeholder de til enhver tid, bedste tilbud - brug den når du alligevel kommer forbi :)
#309213
PeterD skrev:Er burn in virkelig så slemt på et LCD at man skal lave så lange garantier fra Samsung's LCD skærme..?
Det er udelukkende et reklamestunt. Burn in er ikke sandsynligt = det er gratis reklame at give 10års garanti. Så når uvidende står i en butik, og har hørt om burn in, så virker det som et godt køb af tage et tv med 10års garanti mod det.
#309221
OLED er mega nice! :-)... For det meste. Der er lavet en masse burn-in tests i nyere tid og selvom der ER den risiko, er den ret så lille, for den "normale" bruger. Man kan sætte både tv og ofte også ens egen elektronik til, selv at slå fra, efter en bestemt tid. OLED har ét drawback, som er værd at nævne og det er den meget blanke skærm, som kan give væsenlig flere tydelige reflektioner, end eksempelvis et Samsung Q90.

Jeg har selv lige købt OLED og selvom det er badeværelsesmodellen, på sølle 55" og jeg sidder næsten 4 meter fra det, så kan OLED noget i mørke omgivelser, som er TOTAAAAALT fede, hvis man elsker en god film:-) OLED is the SHIT! :-)
#309222
Spicy skrev: 20. jan 2020, 02:02 Hvorfor har du ikke LG B9 med i overvejelserne? Det er en del billigere end C9, og du giver ikke køb på ret meget.
"Alle" anbefaler C9, over B9. B9 er tydelig dårligere, når det skal gengive materiale, som er en mindre god kvalitet. Jeg mener også, at B9 "kun" har alpha gen 1 processor og C9 gen 2:-) Allways take the "c" model:-)
#309229
Beckham skrev: 19. jan 2020, 22:56 Fornemmer min kommentar omkring burn in har skabt lidt "røre". Jeg er godt klar over at chancerne for burn in på LCD er meget små, men det kan altså godt lade sig gøre. Det har jeg i hvert fald læst historier om igennem årene...
Det er sån lidt en udtalelse som man siger om alle mennesker også. Alle kan dø under en bus , selv dine venner :) Altså... Når man absolut vil skrive noget får et problem, så skal man vel følge op med lidt nyere dokumentation, og her kan jeg ikke vise nogen bus ulykker, så den er nok ikke så sand selvom det lyder vildt.
#309237
Jeg har lige installeret et LG 65B9, som til 9.999 kr. virkelig giver fuld valuta for pengene, men prisen er vist steget igen.
At betale 3000 kr. mere for C9 vil efter er min mening ikke være pengene værd, for den almindelige bruger, da de fleste funktioner, som den bedre processor tilbyder, alligevel anbefales at slå fra; forskellen i lysstyrke ved HDR i praksis er marginal.
Der er jo egentlig tale om to TV i forskellige prisklasser, hvor design og ydelse ligger meget tæt på hinanden.
Selv teknikere fra LG har udtalt, de stort set ikke kan se forskel...
#309239
Kozz skrev: 20. jan 2020, 07:11 "Alle" anbefaler C9, over B9. B9 er tydelig dårligere, når det skal gengive materiale, som er en mindre god kvalitet. Jeg mener også, at B9 "kun" har alpha gen 1 processor og C9 gen 2:-) Allways take the "c" model:-)
Ingen tvivl om at der må være en forskel i mindre eller større grad...og det må være billedchippen der udgør den mest væsentlige forskel, og samme primære samt egentlige opgradering OLED tv har fået de seneste par år - i selve panelet er der ikke sket den store udvikling.

I 4K materiale ser alt godt ud på alle tv og der samme gælder HDR materiale. Det giver faktisk også god mening, at forskellen måtte ligge i billedbehandlingen på lavt opløst materiale, som chippen står for at optimere. Eftersom det langt fra er størstedelen af udsendelser der vises i 4K og HDR, så er det en snusfornuftig beslutning at vælge et C9 med den mere avancerede billedchip, til daglige udsendelser i 1080p eller lavere opløst materiale.
#309241
Så vidt jeg har kunnet læse mig til, og set med egne øjne, er det kun, når du ønsker at benytte støjreducering og andre digitale "forbedringskredsløb", den nyere processor har bedre ydelse, så hvis du alligevel slår disse kredsløb fra, som anbefalingerne lyder på, så er der ikke meget at hente, så jeg vil absolut ikke mene, det er videre snusfornuftigt, at betale 3000 kroner mere for noget, der lyder godt på papiret, men ikke giver nogen egentlig forbedring i praksis...
Er du den type, der går og ærgrer dig, om du nu alligevel skulle have betalt de sidste 30 procent mere, for få procent bedre ydelse, ja, så er C9 måske for dig, men som skrevet, så er der jo egentlig tale om TV i forskellige prisklasser, så er dit budget 10000 kr., så er valget ret simpelt; har du flere penge til rådighed, så er spørgsmålet hvor kært, du har dine penge, om det er værd at betale for noget, du næsten sikkert, aldrig vil opdage i hverdagen...

Sælgeren hos Elgiganten prøvede i øvrigt ihærdigt, at få solgt en Samsung i stedet, da han hævdede OLED var ubrugelige i en dagligstue pga. genskin, som han demonstrerede ved at lyse med en lommelygte lige ind på skærmen.
Det har vist sig i praksis overhovedet ikke at være noget problem, da skærmen har lys nok til, det ikke bliver et problem; dette i en stue med et stort vindue i siden...
Senest rettet af Supergris 20. jan 2020, 12:51, rettet i alt 1 gang.
#309244
Måske skal vi til og lære at kategorisere vurderinger og anmeldelser på anden måde?

"Panel teknologi"
"Billede chip teknologi"
"motion"
"Kalibrering"
"profiler"
"bruger oplevelse" (generelt brug).

Og er C9 allerede bedre på "billed chip", så vinder den jo lidt , men er dette for nørder eller som Supergris skriver, noget man egentlig kan se i daglig brug?
#309249
Så vidt jeg husker, er det ikke ved 4K, men ved 4K med HDR, da det sætter flere krav til lysstyrke mm., men det er i småtingsafdelingen, vil jeg mene, hvilket også er understøttet af et sted, hvor jeg læste, at selv teknikere fra LG ikke mente, de kunne se forskel (mener det var Reddit)...
Hvis forskellen var 1000 kr. mellem de to TV, ville jeg nok vælge C9, blot for at få ro i sindet...
#309254
https://www.youtube.com/watch?v=MzmKsPwoe_w

Jeg har ikke selv set de to fjernsyn, stående side om sige og fået en grundig demo. Men når muldvarpen alligevel er olle, såååååå :-)