Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mozart666
#46856
Har købt en Panasonic 800E i mobilludsalg, den står som den skal, ingen problemer, men når jeg spiller PS3, PES 2009 og skal se langsom gengivelse af mål, så hakker den i grafiken, og det samme gør sig gældende når jeg ser rigtig fodbold, hva sker der?? Det kan da ikke være rigtig, en skærm til 14.000 kilo, nogen der ved noget? Er der nogle indstillings muligheder eller hva??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#46858
Slå IFC fra i menuen. Det er Panaosnics kunstige generering af frames når der køres 100 Hz og som du kan læse i vores anmeldelse af PZ85, så er det ikke brugbart i ret mange situationer.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#46942
På PZ800 kan man i øvrigt også slå det udvidede farverum fra på HDMI indgange, hvilket giver mere præcise farver, der ikke er overboostede.

Teknologien findes også på de to mindre modeller PZ80 og PZ85, som udnytter et udvidet farverum. På disse modeller kan dog blot ikke slås fra, hvilket kan anbefales.

Jeg kan ikke huske hvad det præcis hedder i menuen, men jeg tro du skal finde det samme sted som IFC (Intelligent Frame Creation).
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#46949
Panasonic har kaldt deres farvegraduering for "DCC", hvilket også går under navnet "DCI" ude i den store verden. Når det slås fra, så viser skærmen i stedet Rec.709 gradueringen, som er den standard eksempelvis BluRay film laves efter.

I specifikationerne for TVet hedder det vist noget ala x.v.Color.