Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bromberg
#343362
Jeg har et oled c1 hvor min ps5 er tilsluttet. Senest har jeg så købt en lg gp850, som går for at være “lyn hurtig”
Sagen er bare den at når jeg spiller fifa, så virker den gp850 træg ift styringen i fifa.
Ligger ikke mærke til det i eks battlefield serien.
Er det inputlag eller hvad gør sig gældende?
Min oled er snappy i respons og langt større fornøjelse at bruge, men vil jo gerne have en monitor i brug til kontoret også:).
Af Provinsen
#343367
Hej.
Det er blot et bud. Jeg kan se at din gamer skærm har 1 ms opdateringshastighed så det burde ikke være det. Men til gengæld kører skærmen lavere opløsning end dit oled tv gør. måske du skulle ændre på ps 5 erens settings så opløsningen nærmer sig mere noget som monitoren kan arbejde med f.eks 1080 full hd opløsning frem for 4k. evt hvis der er nogle billed "forbedringsprocesser" slået til i monitoren slå dem fra. men igen det er blot et bud
Af Nagash
#343375
Dit TV undertøtter HDMI 2.1. Din monitor understøtter kun HDMI 2.0 og er kun 1440, som jeg ikke engang kan huske om PS5 understøtter. Ret sikker på din monitor skal køre over DisplayPort, for at du kan udnytte den ordentlig, og det understøtter PS5 jo desværre ikke.
Den monitor er ikke optimal til PS5.
Brugeravatar
Af TBC
#343378
Jeg tænker at det er i summen af ovenstående at svaret ligger:

PS5 har ikke 1440p output, og med HDMI 2.0 er skærmen således kun kompatibel med højest et 4K@60 Hz output fra PS5. Skærmen skal derfor skalere det 1080p eller 4K input den får fra en PS5 og det er velkendt at skærmskalering kan forårsage en stigning i input latency, særligt på skærme der ikke nødvendigvis er udrustet med hurtigere processorer, hvis skaleringen og anden processing er noget sekundært til deres normale brug. Rtings måler f.eks. <1 ms forskel på C1 og din monitor ved både 60 og 120 fps input (ved skærmenes native opløsninger). Så din monitor fungerer jo ganske givet (ifølge dens specifikationer og tests - som angår et 1440p signal uden skalering) fuldstændigt snappy som som den skal til PC og XBox som modsat PS5 vil være kompatibel med skærmens 1400p[inkl VRR] funktionalitet (op til 120 hz for XBox vedkommende og 144 Hz [HDMI] eller 180 hz [DP] for PC's vedkommende - ved 1440p)

Da PS5 ikke har så fleksibelt et output er monitoren ganske simpelt bare ikke lige så godt et match til en PS5 som den er til en XBox eller en PC.
Af bromberg
#343384
Min GP850 kan godt modtage et 4K signal, men skaleres til1440p (som ps5 rigtig nok ikke understøtter), så mine indstillinger på ps5 står til 2160P.

Jeg undrer mig dog da div reviews siger at det er en af de bedste skærme til ps5.
Jeg har dog ikke prøve at outputte 1080p istedet, men det vil jeg lige prøve af.

Det jeg ikke helt kan greje er at eks battlefield 1 og 5 ikke virker trægt.
Men fifa er ikke så snappy som på C1 - begge kører 60hz