Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Beckham
#342917
Nu er det jo forskelligt fra model til model og fra producent til producent hvor aggressiv dimming algoritmen er. Men jeg tror ikke det har noget at gøre med hvordan du kører dit tv i starten. Den er konstant gennem hele tv'ets levetid vil jeg tro.
Brugeravatar
Af TBC
#342918
Beckham skrev: 3. jun 2022, 23:18 Men jeg tror ikke det har noget at gøre med hvordan du kører dit tv i starten.
Kan godt se hvordan mit udsagn kunne misforståes. Men med sætningen "Det er som reglen kun synligt hvis man enten driver skærmen MEGET hårdere end man burde til at starte med [eller hvis .....]" mente jeg ikke hvordan man kører TV'et i starten af dets levetid, men hvordan man som udgangspunkt ["til at starte med"] har sine lys og farveindstillinger stående - Altså: "hvis man driver skærmen MEGET hårdere end man burde"
Af Beckham
#342925
Aaah..ja...nu er jeg med..:-) Selv som OLED ejer er jeg så stadigvæk skuffet over at det i 2022 er nødvendigt at skåne sit tv på den måde og ikke kan udnytte tv'ets muligheder.

Kan iøvrigt siger at jeg ikke køre mit tv på max lys eller lignende og fortsat slår den her dimming algoritme ind.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#343037
Vi måler også lavere lysstyrke - på hvid - end på G2. På alle andre farver er det en HELT anden historie.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#343074
Jeg kommer ind på det i anmeldelsen af A95K, som vi er ved at gøre klar nu.
Af Ghidora
#343076
Okay super, det lyder som en rimelig væsentlig mangel ved teknologien?
Af Foolosophy
#343079
Kommer der mon også en anmeldelse af S95B?

Mit Sony OLED A1 er netop stået af efter kun 4 år, men jeg var sindssygt glad for det, så jeg ville egentlig gerne have Sony igen.
Men prisen og designet på S95B er for mig mere tiltalende end på A95K.
Af Jonassen
#343121
Torben Rasmussen skrev: 13. jun 2022, 07:35 Jeg kommer ind på det i anmeldelsen af A95K, som vi er ved at gøre klar nu.
Hej Torben

Kunne du finde på at skifte din AF9 ud til fordel for A95K, ift. billedekvalitetet?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#343130
Det kommer jeg også ret konkret ind på i testen. Den kommer online senere i dag.