Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lennon
#301502
George1 skrev:Tror nu at bagbelyste zoneopdelte bliver markant billigere fremadrettet ikke mindst pga. TCLs nye bagbelyste zoneopdelte prisbaskere.
Mig bekendt er Samsungs Q90 eneste LCD,der reelt bider OLED i haserne på rå billedkvalitet . Og jeg gætter på,at Samsung har prissat den så lavt som de overhovedet kan retfærdiggøre - for at matche OLED . Og den er i så fald bare for dyr at producere i 65” . . .
Brugeravatar
Af bbplayer
#301504
Alt nyt er dyrt. TCL's nye modeller ligger jo i 20-30K klassen, så langt fra en konkurrent på prisen, så alle vil købe de billige OLED skærme mens TCL forsøger sig på ny teknologi og måske aldrig får et gennebrud med deres løsning.

Glemte jeg at skrive, at man gider vel ikke købe en skærme med 30.000 zoner hvis MiniLED slår igennem på det, når OLED har ja, 4K UHD , altså opløsningen som zoner :)
Af George1
#301506
Det er nu ikke helt rigtigt vejledende udsalgspris på en helt ny model 65 "X10 TCL bagbelyst Mini Led med 780 zoner er kr 16500, mon ikke den kommer ned i kr 8000 over tid.
Der kan de nye OLED modeller ikke være med.
#301507
George1 skrev:Hm måske de kan lave et OLED med mindre risiko for burn in og med One Connect boks, så vi slipper for den grimme "bag boble." Synes da ikke Samsung kaster håndklædet i ringen , de satser bare på flere heste
Så længe der er tale om organiske dioder, så tvivler jeg stærkt på, at burn-in bliver elimineret. Problemet står jo i, at materialet ældes og dermed ikke udsender lys med samme intensitet som resten af panelet, så man skal over i en teknologi, hvor det ikke slider på dioden i samme omfang.
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#301514
bbplayer skrev:.... så hjælper det ikke at deres Q serie er god, hvis man betaler 3x så meget for det.
bbplayer skrev:TCL's nye modeller ligger jo i 20-30K klassen
Igen igen skal du overdrive ud over alle proportioner. Det hjælper ikke på din troværdighed når du kommer med den slags bombastiske overdrivelser, som slet ikke hører hjemme i saglige og åbne debatter.

Men lad os bare lave en hurtig sammenligning for at se om din påstand holder stik:

Et 2019 highend 55" Samsung Q90R koster kr 19.990
Et 2019 highend 55" LG C9 koster fra kr 18.998
Et 2019 highend 55" Panasonic GZ1500 koster kr 19.988
Et 2019 highend 55" Sony AG8 koster kr 20.890

Et 2018 highend Samsung 65" Q9FN koster kr. 12.999
Et 2018 highend LG 65" E8 koster kr 14.999
Et 2018 highend 65" Panasonic FZ950 koster kr 22.895
Et 2018 highend 65" Sony AF8 koster kr 13.997
Et 2018 highend 65" Phillips OLED903 koster kr 16.997

Hvor ser du 3xpriser? Please, vær konkret, ærlig og faktuel og undlad alt det der spin og manipulation i din iver for at få ret.
Det er sq fair nok, at du nærmest tilbeder OLED panel-teknologien, men bak dine påstande op med fakta i stedet for at mudre en debat til med den slags overdrivelser (læs løgn).

Når det er sagt, så kan vi sagtens blive enige om, at priserne på OLED tv er faldet jævnt og konstant siden de kom på markedet, hvilket da er fedt for køberne, som har ønsket sig et stort OLED tv til stuen. Men at slynge ud at de er 3xbilligere end de tilnærmelsesvis sammenlignelige QLED er jo helt ude i hampen og mere misvisende end noget andet.
Mand dig dog op og tag ansvar overfor alle de øvrige brugere herinde der søger fakta og trygt forventer, at de ikke skal skille skidt fra kanel (løgn fra korrekt) når de læser noget fra de aktive brugere, der burde have styr på hvad de skriver og kan stå inde for hvad der skrives.

Sidst jeg gjorde dig opmærksom på, at droppe spin og overdrivelser skete i denne tråd ...og du gjorde dig end ikke den ulejlighed at indrømme at dine vildledende overdrivelser ikke er passende i seriøse debatter, men fortsætter ufortrødent uden at se dig tilbage...faktisk som som et løbsk tog uden retning og mål.
Af lennon
#301520
IT Bruger_ med udgangspunkt i mit udsagn om,at Samsung Q90 er eneste LCD, der kommer tæt på OLED performance, - så er den altså prissat til 28000kr (65”) hos Elgiganten , som for nyligt har solgt 65” OLED til knap 10000kr . I det lys er vi ikke langt fra en faktor 3 pris . . .
Brugeravatar
Af bbplayer
#301522
IT-Bruger skrev:Sidst jeg gjorde dig opmærksom på, at droppe spin og overdrivelser skete i denne tråd ...og du gjorde dig end ikke den ulejlighed at indrømme at dine vildledende overdrivelser ikke er passende i seriøse debatter, men fortsætter ufortrødent uden at se dig tilbage...faktisk som som et løbsk tog uden retning og mål.
Det er kun et at sige, RBAY , LOL

Håber du får en fortsat god aften, og overdriv nu ikke mere end du kan sove godt.
Af George1
#301523
lennon skrev:IT Bruger_ med udgangspunkt i mit udsagn om,at Samsung Q90 er eneste LCD, der kommer tæt på OLED performance, - så er den altså prissat til 28000kr (65”) hos Elgiganten , som for nyligt har solgt 65” OLED til knap 10000kr . I det lys er vi ikke langt fra en faktor 3 pris . . .
Som allerede mange gange fremsat på dette site kan du overhovedet ikke sammenligne prisen på en helt ny model og så en gammel model.
Du skal have vejledende pris på LG C9 eller en LG E9 vil jeg mene.
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#301528
lennon skrev:IT Bruger_ med udgangspunkt i mit udsagn om,at Samsung Q90 er eneste LCD, der kommer tæt på OLED performance, - så er den altså prissat til 28000kr (65”) hos Elgiganten , som for nyligt har solgt 65” OLED til knap 10000kr . I det lys er vi ikke langt fra en faktor 3 pris . . .
Med al respekt for dit indlæg, så tillader jeg mig at foretage en mere realistisk sammenligning ved at kigge på priserne på highend 2019 65" QLED og highend 65" 2019 OLED:


QLED 65" Samsung Q90R koster kr 27.988
-------------------------------------------------------------
OLED 65" LG E9 koster kr 28.599-31.999
OLED 65" Sony AG9 koster kr 28.990
OLED 65" Phillips 973 koster kr 39.999
OLED 65" Panasonic GZ2000 koster kr. 36.988

Flere af disse modeller har allerede været på tilbud med besparelser på 7-20 % og priserne vil fremadrettet med sikkerhed falde støt. Tvivler på, at nogle af de nævnte OLED tv på noget tidspunkt vil koste 1/3 af hvad et Q90R vil koste.
Brugeravatar
Af Pede8000
#301532
Det korte af det lange må jo være at det er godt for forbrugerne med større udvalg/ konkurrence.
Jeg er stor tilhænger af OLED teknologien, men det er altid lidt træls, hvis der kun er een leverandør.

Det KAN jo sætte udviklingen lidt i stå.

Fremtiden for OLED tegner lyst, bliver spændende at se hvornår Samsung får omstillet, og hvad de kan tilbyde.

Lige nu, ser deres "anti fastbrændingskampagne" lidt pinlig ud. På samme måde som deres kampagne med mini jack stik osv, er fjernet fra nettet!

Men business er business......
Af Brixen
#301539
Kan det ikke tænkes, at OLED er billige at producere end QLED, så Samsung skifter til OLED for at tjene flere penge.

- og måske også billigere end alm. LED. Der er jo færre lag i panelet.
#301544
Én ting er produktionspris. En anden er yield. OLED har historisk set været svært at få fejlraten ned på, så selv hvis produktionen er billig, så hjælper det ikke meget hvis man skal smide halvdelen ud bagefter.
Brugeravatar
Af bbplayer
#301548
George1 skrev:
lennon skrev:IT Bruger_ med udgangspunkt i mit udsagn om,at Samsung Q90 er eneste LCD, der kommer tæt på OLED performance, - så er den altså prissat til 28000kr (65”) hos Elgiganten , som for nyligt har solgt 65” OLED til knap 10000kr . I det lys er vi ikke langt fra en faktor 3 pris . . .
Som allerede mange gange fremsat på dette site kan du overhovedet ikke sammenligne prisen på en helt ny model og så en gammel model.
Du skal have vejledende pris på LG C9 eller en LG E9 vil jeg mene.
Hvorfor? Flatpanels som et eksempel, har ingen problemer med at forklare at årets B9 model, er sidste års C8. Så er det vel kun fair at sammenligne prisen, hvis man ikke får andet end et nummer der.

Det er vist også rådgivningen generelt her på siden, at ingen bruger vejledende priser til noget men tager pris i butikken og blackfriday tilbud og andet, for at finde den billigste skærm, så hvor er det lige det står man skal sammenligne på det grundlag du mener?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7