Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#303123
Rasmus Larsen skrev:Jeg tror desværre, at så længe microLED i tv-formater skal samles fra moduler, så har det ikke meget fremtid på forbrugermarkedet. Hvis der med et tv-køb oveni kommer en ret betydelig regning til installation, så bliver det svært at sælge. Og jeg tror ikke man overtaler mange til selv at samle skærmene.

Nye produktionsmetoder vil givetvis kunne løse den udfordring, men det bliver nok en tung investering til at starte med.

Rygtet i branchen går, at microLED-modulerne til Samsungs The Wall håndbygges pt.
Jeg er faktisk lidt skuffet over jer, Rasmus. I er åbenbart ikke helt så gode til at finde de RIGTIGE rygter. Som I sikkert ved, har Sonos indgået samarbejde med IKEA - resultat IKEA Symfonisk.

Rygterne siger, at Samsung er blevet inspireret af dette og kommer til at tilbyde microLED-moduler til IKEA. En flad pakke med 4 moduler - helt i IKEA monter-selv-konceptet. Resultat:

IKEA Fjärnsÿn :D
#303129
IKEA prøvede jo kræfter med fjernsyn tidligere og brændte nallerne grundigt. Det var ikke mange roser de høstede på den konto. Partnerskabet med Sonos virker mere lovende. Jeg hentede en af deres reolmodeller i går og den spiller fint målt ift. en Sonos One (til den dobbelte pris). Men navnet er ikke dumt!