Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Niels E
#291344
Faldt lige over en video af Linus Tech Tips, hvor han taler om en ny teknologi, som skulle give lcd fjernsyn Oled-Black. Kan ikke finde ud af, hvor meget der er i det. Var i forbi standen på CES? Hvad er jeres vurdering?
Link til video : https://youtu.be/STdZ_kiHYEY
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#291364
Så kom artiklen online:
Hisense fremviser 'Laser TV' med 97% Rec.2020-farver samt dual LCD-skærm

"OLED Black" synes jeg dog er en overdrivelse. Skærmen viste gode takter, men man kunne godt se, at der stadig er tale om en LCD-skærm. Om de to lag LCD-skærme påvirker f.eks. bevægelser i billedet (mere slør) var heller ikke til at vurdere for Hisense fremviste ret stillestående billeder.

Baseret på Panasonics ditto, så tror jeg, at produktionsomkostningerne er ret høje.
Brugeravatar
Af Infinity
#291387
Det er sjovt man sidder og kikker på sin egen skærm og tænker "det er fandme flot, sådan én må jeg have", men man ser det jo på sin egen skærm ;-)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#291408
I kan lige få lidt flere billeder. Fotos på CES tages altid under vanskelige lysforhold, så I skal ikke læse for meget ud af billederne. Grunden til at et af motiverne er hhv. gult og grønt på skærmene skyldes blot, at signalet på den ene skærm var en smule forsinket.

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede