Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af marco.würtz
#262274
Jeg står faktisk og har valgt mellem 55b7'ern men vil hellere have en større skærm, spørgsmålet er kommer HDR10+ til XE90 modellen? fordi så er den sgu solgt :) !!! Jeg kan ikke finde noget på nettet eller andet :(
Af Beckham
#262283
Det har jeg ikke hørt noget om, men dermed ikke sagt at det ikke kan ske. Men har LG bekræftet at de vil understøtte HDR 10+?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#262312
Hvis budgettet ikke er et problem, så ja. Men de nye TV kommer jo ikke i januar - det er bare dér de præsenteres. Du skal hen til april/maj/juni før de kan købes (til fuld vejl. pris) i butikkerne. Når det nu er XE90 du ser på, så tænker jeg, at budgettet ikke er helt underordnet, så en model svarende til XE90 vil være MARKANT dyrere ved lancering.
Af marco.würtz
#262320
Hej torben tak for svar du er altid så aktiv :D, jamen jeg er bange for OLED burnin, og 55" er for småt, Dolby vision er åbenbart bedst på paneler der ikke kan ramme 1000 nits, .. og DV er alligevel 4000 nits + ..

Tænker at jeg skal snuppe et 65XE90, få et lækkert TV, og så håbe på der kommer HDR10+ update til det, syntes ikke det gir mening at den ikke skulle få det :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#262322
Hvem siger, at DV er bedst på paneler med lysstyrker under 1000 nits?

XE90 får ikke DV, da dens processor ikke kan håndtere det, så jeg tror godt du kan forvente, at HDR10+ ville blive forbigået også.
Af Beckham
#262323
OLED er super lækkert, men størrelsen har bestemt også noget at sige....jeg ville gå efter 65 tommeren..:-)

HDR 10+ er jo noget Samsung og Panasonic står sammen om.....om de andre producenter hopper på vognen kan tiden kun vise. Derudover er det jo også et spørgsmål om hvad det kræver hardwaremæssigt. F.eks. er det kun Sony's topmodeller der får en DV update.
Af marco.würtz
#262333
ja ... men igen er vel et større billede en mere cinematisk oplevelse og det værd... hælder sgu til Xe90