Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Duber
#253409
Hej Flatpanel.
Jeg efterlyser en test af LG"s Super LCD tv.Det kunne da være relevant da OLED tv stadig er dyrt i sammenligning med LCD tv. :)
Af Mfede
#253421
Det er LCD-tv med IPS-paneler, hvilket der ikke er specielt meget super over. Af samme årsag skal du nok ikke forvente dem til test.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#253423
Som Mfede er inde på, så har de IPS-paneler. De fleste ønsker VA-paneler i topmodellerne indenfor LCD. Derfor er der heller ikke så stor interesse om LGs topmodeller indenfor LCD, så umiddelbart fravælger vi dem ofte, når der skal hives testeksemplarer ind.
Af Duber
#253427
Tak for svarene , billedet er ellers fint at se på. (topmodellen fra 2016)
Senest rettet af Duber 10. jan 2018, 16:43, rettet i alt 1 gang.
Af Duber
#253448
Ja det er nok kun "falkeøjne" der kan se den helt store forskel hvis man ellers har indstillet skærmen til ikke at have for skarp kontrast.I er skarpe her i forummet at der er fundet en test,endda på det helt nye 2017 tv med nano cell filter.
Af Duber
#253452
OK men der er alligevel stor forskel på hvordan folk opfatter billedet synes jeg , f.eks. bliver det pointeret at IPS panelet har bredere betragtningsvinkler end VA-paneler. Om det er mine øjne der er "gamle" ved jeg ikke men mit forrige Sony TV... 9 hundrede serie fra 2014 med VA-panel var godt nok bedre at se på fra siden end mit nuværende LG fra 2016 begge tv indstillet på film profilen på tv"et ellers ikke kalibreret.