Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#251878
Ja, jeg fik den også og var ved at få noget på tværs. HFK hopper ret ukritisk med på Samsungs propaganda. Men omvendt, så er der fleste reklamer jo betalt af producenterne i dag. Du kan ikke åbne en tilbudsavis for noget som helst uden at den er skruet sammen som producenterne ønsker det.
Af PeterD
#251882
Samsung er gode til at trykke på reklameknapperne og HiFiklubben er vilde med det og går også langt!!

De er så misundelige fordi LG kan finde ud af at lave OLED teknologi.

QLED ER IKKE OLED!!
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#251886
Pænt hjem beliggende idyllisk i skoven :)

Jeg har over de seneste uger været i kontakt med Nanosys, der udvikler quantum dots. De har nogle interessante ting i roadmap, som de gerne taler åbent om, så jeg må hellere se at få skrevet en artikel om hvad QLED er i dag (og potentielt kan blive i fremtiden).
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#251915
Rygtet vil vide, at 2018-modellerne fra Samsung flytter quantum dots fra et lag foran bagbelysningen til at erstatte farvefiltrene foran LCD-panelet. Det skulle give endnu større farverum, da lyset som rammer brugeren dermed ikke filtreres i samme grad igennem LCD-panelet.

mikroLED + quantum dots lyder som noget der ligger et par år ude i fremtiden. Målet som Samsung ultimativt arbejder imod er helt at kunne eliminere lyskilden, så man fyrer elektricitet direkte ind i quantum dots. Det tager dog mange år før vi når dertil.