Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#250296
Syntes denne artikel lyder spændende = https://uploadvr.com/new-john-carmack-s ... n-gear-vr/

Denne løsning har jo bl.a. fordelen at den ikke sætter kravet til din computers ydelse op, samt at den selvfølgelig giver bedre billedkvalitet uden du skal udskifte din nuværende VR enhed.

Hvad siger folket herinde.....andre end mig, der kan se mulighederne ved dette? :-)
#250307
Spændende, men det løser jo ikke meget fundamentalt.

Jeg hører til koret af folk, som mener, at opløsningen på nuværende VR-headsets er markant for lav - særligt på mobil-VR. Kunne man skrue tiden tilbage, tror jeg, at det ville have gavnet markedet om producenterne havde ventet med at lancere forbrugerprodukter 2-3 år yderligere. Først tog de turen igennem LCD-maskinen og spildte mange forskningskroner på den konto. Det virkede som om, at det tog rimelig lang tid for dem at indse, at f.eks. OLED er en nødvendighed på en skærm, man spænder foran øjnene. Nuvel, så er vi i gang, men personligt venter jeg nok nogle år med at investere i VR :)