Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#21076
Hej alle,

Håber at I kan hjælpe mig med ovenstående spg. selvom AlfaView er konkurs. Jeg ved at det normalt kun er få producenter af fladskærme og fladskærms-tv som er store nok til selv at producere selve LCD-panelerne - som f.eks. Samsung og Phillips gør.

Vil derfor høre om nogen ved hvem AlfaView brugte som underleverandør?

På forhånd mange tak!!
#21091
Edit: Ups, jeg roder lige lidt rundt mellem Ret og Citer... Sorry:

I hvert fald nogle af modellerne ligner umiskendeligt tv fra www.harsper.com (dansk design og udvikling, yeah right! De har helt selv valgt hvilket tuner-modul der skal sættes sammen med hvilket panel, Jacob Jensen må virkelig være misundelig...). Hvilke paneler der så sidder i Harsper's tv ved jeg ikke, men det er sikkert fra flere forskellige fabrikanter.

Umiddelbart mener jeg ikke at der findes ét firma der laver både 40" og 55", derfor må det nødvendigvis være fra forskellige leverandører. Det er muligt jeg tager fejl her, det ved Rasmus meget mere om end jeg, så mon ikke han springer til...
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#21097
Jeg ved at Alfaview i en årgang benyttede "rest-paneler" i nogle af serierne, altså panelerne som var udgået hos panelfabrikanten, men man stadig havde på lager.
Det var også grunden til den forholdsvis korte levetid på nogle af de første serier.

Siden da ved jeg ikke præcis hvilke paneler de har benyttet sig af.
Af dataking
#21127
Takker mange gange for hjælpen! 8)