Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#250411
Jeg kan se, at Sonys nyeste HDR klip ikke er kommet derude endnu, hvilket er synd. Jeg tør ikke lige dele dem, da det er nogen vi har fået med til A1'eren, men lad os håbe at de kommer derud også. Det er noget glaspusteri og sværd-fremstilling, hvor der er masser af mørke og skarpt lys fra flammerne...

Du burde kunne finde lidt på Youtube også: https://www.youtube.com/channel/UCve7_y ... zeAGBI5t9g
Jeg husker ikke om LG har fået HDR-opdateringen til Youtube endnu?
Af Mfede
#250415
Rasmus: det er den side jeg har Chess-demoen fra. Jeg har også hentet Sonys Camp-demo.
Specielt Chess-demoen står helt fantastisk.

Torben: jeg har godt set indholdet fra den demo, og jeg vil rigtig gerne have fat i den på et tidspunkt.

Ved I om det er muligt at få adgang til BBC's trailer til planet earth i hdr?
Af MickDK
#250419
Mfede skrev:Rasmus: det er den side jeg har Chess-demoen fra. Jeg har også hentet Sonys Camp-demo.
Specielt Chess-demoen står helt fantastisk.

Torben: jeg har godt set indholdet fra den demo, og jeg vil rigtig gerne have fat i den på et tidspunkt.

Ved I om det er muligt at få adgang til BBC's trailer til planet earth i hdr?
Hmmm... jeg synes Chess-demoen er vildt overdrevet og ret unaturlig. Sonys Camp-demo er derimod super og viser hvor lækkert OLED kan vise HDR, særligt scenen hvor de padler i kanoen og sollyset glimter. Men ellers er der jo Planet Earth II UHD :)
Af Mfede
#250421
Min kommentar var ikke knyttet til selve indholdet af demoen, men hvordan skærmen formår at vise det.
Jeg skal helt klart have fat i Planet Earth, men det bliver først, når der kommer en afspiller på markedet med Dolby Vision og som er til at betale. Oppos er for dyr og LG's er ikke kommet endnu.
Af Hanga
#250529
Mfede skrev:Så er den første(?) test af LG C7 kommet: http://uk.rtings.com/tv/reviews/lg/c7#page-qa
Jeg er lidt overrasket over at de fremhæver bevægelser som en af skærmens styrker, taget i betragtning af at det hidtil har været noget af det som OLED skærme ikke håndtere så godt, såsom f.eks. fodbold.

Du må meget gerne komme med din oplevelse af C7'eren omkring dette Mfede :) Og tillykke med skærmen :)
Af Mfede
#250530
Jeg oplever skærmen som lidt dårligere end min gamle plasma GT50 på det her punkt, men jeg leger stadig med Motion Plus på det her punkt.
Til gengæld oplever jeg absolut ingen problemer med image retention, som de nævner. Det havde jeg store problemer med på min GT50.
Af Hanga
#250537
Ærgerligt hvis det stadig er et issue, det er den primære årsag til at det stadig er Pana V10 der hænger på min væg. Jeg ser ret meget fodbold og sport generelt.
#250540
Jeg ved ikke om Rtings tester TVene med reelt indhold. Deres testsuite består af en masse målinger, hvor motion sker med oscilloskop for at måle responstid mv. men det er uklart om de nogensinde fyrer op for en fodboldkamp (de er amerikanere, så det ville nok være hockey eller amerikansk bold). Der er forskel på hvad LG og hvad Philips og Sony kan med deres motionsystemer på OLED og det er helt klart min oplevelse af LG er bagefter på dét punkt. Jeg har dog ikke set deres 2017-modeller endnu, men jeg tvivler på at der er revolutioner i deres software.
Af Mfede
#250739
Jeg synes det er passende lige at linke til Flatpanels test af Sony A1 her i tråden: http://flatpanels.dk/test.php?subaction ... 1492756022

Som forventet klarer den bevægelse og opskalering lidt bedre end LG.

Ved I hvornår I får skærme fra LG og Panasonic til test, Torben og Rasmus?

Efter at have haft min 65" C7 i et par uger, kan jeg godt afsløre at jeg fik den til 26.000 kroner. Jeg tror ikke, at A1 kommer ned i det niveau før om lang tid - hvis overhovedet.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 12