Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PeterD
#253258
Mfede skrev:Flatpanels.dk er ikke kommet med en test af den endnu, så hvor læser du, at Rasmus og Torben jubler over den?

Problemet for Panasonic bliver, at LG udkonkurrerer dem på prisen. Og så trækker det altså ned, at den ikke har Dolby Vision.
Det kommer de til.. ;) 8-)

Alle ved jo at LG foruden at lave gode skærme også har rigtig gode priser.
Men så er vi jo ved det evenelige pris ift. kvalitetsspørgsmål.

Jeg glæder mig blot over at der nu er flere producenter af OLED og flere mærker at vælge imellem, nu når Samsung ikke er kloge nok til at finde ud af hvordan teknologien skal skæres.. 8-)
Brugeravatar
Af bbplayer
#253259
PeterD skrev:Alle ved jo at LG foruden at lave gode skærme også har rigtig gode priser.
Men så er vi jo ved det evenelige pris ift. kvalitetsspørgsmål.

Jeg glæder mig blot over at der nu er flere producenter af OLED og flere mærker at vælge imellem, nu når Samsung ikke er kloge nok til at finde ud af hvordan teknologien skal skæres.. 8-)
Kvalitets spørgsmål kommer jo nu til at handle om arbejdsprocesser vi dårligt hører om, software som vi kun ser overfladen af og ikke detaljer om rettelserne.
Når panelerne endnu er produceret af LG , hvor meget andet end software er så et kvalitetsspørgsmål?

Panasonic er i hvert fald ikke standarden for kvalitets tv som de måske var engang. De har jo som mange andre overgivet sig til konkurrenten, da de ikke selv kan.

Men konkurrence er sikkert godt, det siger EU hele tiden, og konkurrence styrelsen i Danmark synces også flere er bedre, så hvis andre kan byde ind på OLED teknologien, så kan vi måske også få en chance for at høre hvordan man kan gøre det bedre eller dårligere.
Af Mfede
#253265
PeterD skrev:
Mfede skrev:Flatpanels.dk er ikke kommet med en test af den endnu, så hvor læser du, at Rasmus og Torben jubler over den?

Problemet for Panasonic bliver, at LG udkonkurrerer dem på prisen. Og så trækker det altså ned, at den ikke har Dolby Vision.
Det kommer de til.. ;) 8-)

Alle ved jo at LG foruden at lave gode skærme også har rigtig gode priser.
Men så er vi jo ved det evenelige pris ift. kvalitetsspørgsmål.

Jeg glæder mig blot over at der nu er flere producenter af OLED og flere mærker at vælge imellem, nu når Samsung ikke er kloge nok til at finde ud af hvordan teknologien skal skæres.. 8-)

Du bliver skuffet over byggekvaliteten på EZ950. Bagsiden er lavet af billig plastik der laver lyde, når Tv'et "varmer op'.
Og Panasonic er heller ikke kloge nok til at producere OLED-paneler. De får dem fra LG.
Det ville være fedt hvis du ville lade være med også at fylde denne tråd med din ubetingede kærlighed til Panasonic og dit had til Samsung. Den har kørt så fint indtil nu.
#253303
Ja, det er ikke længere en hemmelighed at jeg er ret skuffet over plastic'en på EZ950 (ved ikke om ez1000 er magen til). Det er lidt synd, da man jo eks. får samme premium remote som til DX900 og den er i den helt modsatte ende af skalaen. Nu er plastic-feel jo ikke alt, men det er jo dét man mødes af inden TVet overhoved får en chance for at vise et billede og det er altså en blandet pose bolcher.
Af Mfede
#253514
Da der er en anden tråd ang. motionforbedringer på LG B6V, kan jeg lige komme med mine oplevelser på mit C7V - uden at der skal gå helt Hot***i den.

På min C7V har jeg oplevet at der var problemer med artefacts og hak i billedet på trods af at trumotion var slået helt fra. Dog kun på visse kanaler, der sendte i 1080i og på enkelte udsendelser som Planet Earth (ørnene i New York). Det mindede meget om det HDTVtest har beskrevet i deres tests af B7 og C7.

Jeg oplever det dog ikke længere, hvilket er ret fedt. Om det hænger sammen med den opdatering, der kom i juni skal jeg ikke kunne sige.

Er der andre som har oplevet noget lignende på LG's nye modeller?
Af volkan
#253659
Tror i Samsung vil lave OLED til næste år? Hvad er grunden til de ikke producere OLED. Hvad er grunde til de stadig kun lave LCD tv og ikke OLED.? Vil gerne købe Samsung tv OLED Men det er ærgerligt de ikke lave det.
#253660
Samsung prøvede at starte masseproduktion af OLED-tv i 2012. De stoppede igen senere på året, da de ikke kunne bringe omkostningerne ned.

Rent teknisk havde det at gøre med, at Samsung brugte en anden pixelstruktur (RGB) end LG gør. LG sidder på en ordentlig portion patenter, en del udviklet af Kodak i sin tid, hvilket gør det vanskeligt for Samsung at følge LGs metode.

Så lige nu og her skal Samsung indkøbe OLED-paneler fra LG og det tror jeg ikke, at nogen af parterne er interesserede i.
Af volkan
#253665
Rasmus Larsen skrev:Samsung prøvede at starte masseproduktion af OLED-tv i 2012. De stoppede igen senere på året, da de ikke kunne bringe omkostningerne ned.

Rent teknisk havde det at gøre med, at Samsung brugte en anden pixelstruktur (RGB) end LG gør. LG sidder på en ordentlig portion patenter, en del udviklet af Kodak i sin tid, hvilket gør det vanskeligt for Samsung at følge LGs metode.

Så lige nu og her skal Samsung indkøbe OLED-paneler fra LG og det tror jeg ikke, at nogen af parterne er interesserede i.
Så du tror ikke det er en mulighed for at Samsung laver OLED tv næste år?
Af volkan
#253667
Torben Rasmussen skrev:Nej, det ser jeg ikke som sandsynligt. De satser måske på den ægte QLED, men at få det klar til 2018 er ret optimistisk.
Nu skriver du at de måske satser på ægte QLED. Hvad er det for noget de har nu hvis det ikke er ÆGTE QLED?
#253673
Det har vi diskuteret adskillige gange i andre tråde og Rasmus har også en artikel om det her på siden. Brug søgefunktionen i menulinjen - det hører ikke rigtig til i denne tråd.
Af Mfede
#253695
Mfede skrev:Da der er en anden tråd ang. motionforbedringer på LG B6V, kan jeg lige komme med mine oplevelser på mit C7V - uden at der skal gå helt Hot***i den.

På min C7V har jeg oplevet at der var problemer med artefacts og hak i billedet på trods af at trumotion var slået helt fra. Dog kun på visse kanaler, der sendte i 1080i og på enkelte udsendelser som Planet Earth (ørnene i New York). Det mindede meget om det HDTVtest har beskrevet i deres tests af B7 og C7.

Jeg oplever det dog ikke længere, hvilket er ret fedt. Om det hænger sammen med den opdatering, der kom i juni skal jeg ikke kunne sige.

Er der andre som har oplevet noget lignende på LG's nye modeller?
Efter at Bromberg i B6-tråden om motionforbedringer har nævnt, at han har oplevet, at trumotion ikke er blevet slået fra, når han har sat den til det, tror jeg måske, at det er det samme jeg har oplevet.

"Forbedringen" jeg har oplevet, kan derfor måske skyldes, at TV'et på et eller andet tidspunkt rent faktisk har slået trumotion fra. Det kan også forklare, hvorfor jeg ikke kunne kæde det sammen med en opdatering.

Det ændrer dog ikke ved, at jeg fandt problemet større på visse kanaler, primært i 1080i (Kanal 6 og Eurosport 1 og 2 især).

Fodboldkampe er i hvert fald en meget større nydelse at se nu end de var før.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12