Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#178128
Hej,

Har siddet og kigget lidt i købsguiden og søgt på nettet, og er kommet frem til at jeg vil have et 3D TV, men det skal være passiv 3D, da jeg gerne vil undgå at få ondt i øjnene og brillerne er billigere.

Om det lige skal være LCD eller plasma er jeg ikke helt fast besluttet på. Men det skal bruges til TV og film, ikke spil og lignende. Det eneste der afskrækker mig lidt fra plasma er burn-in og strømforbruget.

Det skal være minimum 46", helst ca. 50".

Mit budget er max 7.000kr, helst max 6.000. Men det skal forstås således at hvis man får meget mere for pengene ved at give de sidste 1000kr, så er det interessant.

Nogen der har gode forslag til konkrete modeller? Ved der ikke er så mange producenter af passiv 3D tv, men da jeg nok ikke vil bruge 3D funktionen super ofte, vil jeg ikke rigtig betale de ekstra penge for et tv med aktiv 3D og briller til.
Af fladtpanel
#178225
Der er sku ik meget gang i den i det her forum hva :P
Af dada
#178226
Hej Fladtpanel,
Jeg er ingen ekspert, - tværtimod. Men jeg er selv på udkig, så jeg lytter med her :-)
fladtpanel skrev:Der er sku ik meget gang i den i det her forum hva :P
Nej!
fladtpanel skrev:Tak for svaret, det virker rimelig interessant. Har også fundet dette http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... 47pfl4307t som er væsentligt billigere, men er der mon klasseforskel på disse? Nogen der kender modellerne lidt mere indgående?
En anden mulighed er: LG 47cm960s.
Den har et højt energiforbrug når den kører, men er lidt billigere.
Forskellen er dog blot et par hundrede kroner, så det er muligt at strømforbrugsforskellen vil udligne det på et år eller to.
Men mere interessant, - hvilket er det bedste? Jeg ved det ikke, men så har du i hvert fald lidt mere at kigge på :)
Af DavidHimself
#178238
fladtpanel skrev:Tak for svaret, det virker rimelig interessant. Har også fundet dette http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... 47pfl4307t som er væsentligt billigere, men er der mon klasseforskel på disse? Nogen der kender modellerne lidt mere indgående?
Ja der er KLASSEforskel på de 2 TV :) Du vil 100% få et væsentlig bedre TV (pudsigt nok), spørgsmålet er om du kan mener at prisforskellen er for stor?
Af BrunoB
#178243
Lige en lille oplysning der vil lette eftersøgningen efter et passivt 3DTV ca 50% O_O
Du kan ikke få plasma TV med passivt 3D!
Sådan er det bare.

Der er ingen der rigtigt kan forklare hvorfor. Men det har muligvis noget at gøre med at den polarisationsfilm der skal være integreret i et passivt 3DTV panel ikke kan forliges(?) med plasma teknologien. Selv den passive 3D bannerfører LG bruger aktiv 3D til deres plasma TV.

Der er omvendt nogle Kloge Åger der tror at den passive polarisations 3D er blevet forlovet med LCD teknologien fordi denne i forvejen er nødt til at bruge et polarisationsfilter for at fungere. Men dette er mildest talt en kortslutning da de 2 polarisationsfiltre i et aktivt LCD 3DTV varetager 2 helt forskellige funktioner.

Men tilbage til dit evt passive plasma 3DTV. No way.
8)
Af janbau
#178246
Lidt svært at finde et passiv 3D tv af de nye 2012 Modeller til under 7000 kr i 46 tommer

Netflix kører kun direkte på Lg og Samsung 2012 modeller .

Lg og Philips og Panasonic har Pasiv 3 D .

Jeg har et par meget gode forslag til ca 7100 8000 kr for 42 Tommer hvor Lg 42LM860W er Lg Topmodel lige under LM960V Fås dog lige pt kun i Ålborg og Gentofte

For 7100 fås 42LM669T som også er et godt valg men kan du nøjes med 42 Tommer er 860 W et super valg , men vil dog som du selv skriver helst have min 46 Tommer hvilket jeg også vil sige er min især til 3 D .

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSH ... gigantenDK

Problemet er så bare prisen . Du har selv fundet et Philips i din prisklasse .

Bilka har tit haft 47LM669T ( Hvid Ramme ) og 47LM660T ( Sort ramme ) til en pris på 8400 Kr når jeg har været ude at handle ( Horsens )

Pris på net 8700 kr Websiden kommer med fejl ved åbning
http://www.bilka.dk/elektronik/tv/lg/lg ... _other_ds)

Dette tv er meget flot og nok den pris du skal op i lige pt . Men jeg har set 47LM669T til 7000 kr som SuperPris hos Elgiganten .

Men da du kun er til Pasiv 3 D og 47 tommer er der ikke så mange Superpriser lige pt .

Til 7800 fås Panasonic TXL47ET5Y ved dog ikke om Netflix kan køre på denne model

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... tx-l47et5y

Ps har selv et 47LM760T som vi er meget glade for svarer til 42LM860W men har ikke dualcore og S2 ( Satelittuner ) og andre finesser .

Kan sige at 3 D fungerer rigtig godt på Lg fladskærme og 2012 modeller har den nye algoritme .

Se evt test af LM760T her på sitet .
Af fladtpanel
#178250
^^ Super god post

Vil naturligvis gerne have en af 2012 modellerne fra LG, da der jo sker meget fra år til år.

De ligger bare noget over hvad jeg umiddelbart havde forestillet mig at bruge på det.

Synes 47LM660T virker super interessant, står jo godt nok til 8800kr, men forestiller mig at vente til vi kommer ind i det nye år og se om der skulle komme nogle gode tilbud rundt omkring i januar.

8000kr for 42LM860W er jo også et rigtig godt tilbud, men stadig lidt over budget og synes 42" er for lidt.

Sådan her er det altid når man kigger på elektronik. "For lidt flere penge kan jeg lige få..."

Synes umiddelbart at det virker som om LG er den eneste rigtige mulighed. Philips har ikke umiddelbart det store spændende udvalg.
Af janbau
#178339
Dem med S står for at der er Sattuner og mener de er parallelimport og har ikke en DVB-T2 Tuner så den kan ikke bruges til signalet fra alm antenne DVS at der er mange af de programmer som sendes på Boxer du ikke kan se især Hd kanaler . ( Gå ind på Boxer hjemmeside )
Men den har dog så en fordel da de derimod har en S 2 tuner dvs den kan bruges til Satelittv , ved dog ikke om den kan bruges til Canaldigital da der jo skal bruges Cam og programkort .
Dvb-C Tuner burde virke i Danmark uden de store problemer , og da de er solgt i Danmark burde der også være muglighed for at sætte den op til dansk da Dansk må findes som valg .

Men mon ikke der er andre som kan svare på det .

DVB-T/-C/-S2)
Af lgowner
#178340
fladtpanel skrev:Umiddelbart det samme TV, er det fordi det er parallelimport eller lignende hos Redcoon? Prisforskellen er jo ret stor.
tror ikke redcoon er parallel import, da de er tyske, så det nok mere brugeren som laver parallel import fra en postboks i danmark. men priserne er fine nok, du skal nok bare huske at se om fragt er gratis, ellers smider de lige 300,- oveni, så begynder danske butikker at være ok, da bilka er med gratis fragt.

de gamle conax cam moduler virker stadig med canaldigital indtil videre, deres parring med ca modul og boks har indtil videre været udsat i danmark 5år, så nok ikke der går et par år mere.

har desværre ikke prøvet deres S2 modeller, men kunne have været interesant at prøve canaldigital på sådan tv. Der er vist optage funktionen også aktiveret.
Af jones31
#178347
lgowner skrev:
fladtpanel skrev:Umiddelbart det samme TV, er det fordi det er parallelimport eller lignende hos Redcoon? Prisforskellen er jo ret stor.
tror ikke redcoon er parallel import, da de er tyske, så det nok mere brugeren som laver parallel import fra en postboks i danmark. men priserne er fine nok, du skal nok bare huske at se om fragt er gratis, ellers smider de lige 300,- oveni, så begynder danske butikker at være ok, da bilka er med gratis fragt.

de gamle conax cam moduler virker stadig med canaldigital indtil videre, deres parring med ca modul og boks har indtil videre været udsat i danmark 5år, så nok ikke der går et par år mere.

har desværre ikke prøvet deres S2 modeller, men kunne have været interesant at prøve canaldigital på sådan tv. Der er vist optage funktionen også aktiveret.
Redcoon er parallel import, de handler ikke med F.eks LG i Norden. F.esk justbuyit.dk er LG partner og handler med nordiske modeller.
Af lgowner
#178352
jones31 skrev:Redcoon er parallel import, de handler ikke med F.eks LG i Norden. F.esk justbuyit.dk er LG partner og handler med nordiske modeller.
Parallel import er noget forhandlerne har opfundet så de kan skræmme forbrugerne fra at købe billigere i udlandet, ikke andet, desværre.
Lad nu være med at skræmme folk mere end sandheden kan holde vand.

Vigtig er, at LG's europæiske garanti dækker også for dem som køber i Tyskland. (redcoon sælger som dansk forhandler, fyi)

Men det er måske også ulovligt , LOL.

btw, justbuyit.dk er solgt og en død fisk lige pt.