Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kennethm
#168745
Hej, jeg er meget tæt på at have købt et Panasonic st50 i 50" (bliver nok købt i weekenden)
Jeg kan se at der skal benyttes bluetooth 3d briller, og her kan jeg så se at både Samsung og Panasonic levere disse briller, så hvis såfremt Samsungs er billigere, kan de så godt benyttes eller skal det være samme mærke?

Evt findes der andre billigere briller der kan bruges? :-)

Mvh. Kennethm
Af Fredtoft
#168751
Du kan godt bruge de nyeste af Samsungs 3D briller (SSG-4100), som koster kr. 200 pr. par, hvilket er under 1/3 af prisen på Panasonics. De er fuldt kompatible med ST50.

Til gengæld er Panasonics briller i praksis langt bedre, da de dækker for udsynet i siderne.
Af Flemming Larsen
#168758
Jeg har bestilt et par af panasonics originale, hos Amazon UK. 250-300kr sparet i forhold til de samme i DK.
Af kennethm
#168768
Du kan godt bruge de nyeste af Samsungs 3D briller (SSG-4100), som koster kr. 200 pr. par, hvilket er under 1/3 af prisen på Panasonics. De er fuldt kompatible med ST50.

Til gengæld er Panasonics briller i praksis langt bedre, da de dækker for udsynet i siderne.
Har det meget at sige at siderne ikke er dækket af når man alligevel kun ser 3d i et mørkelagt lokale? Kunne forstille mig at det var irriterende om dagen pga. Lysindfald fra siderne nemlig?

Og kan der være forskel på 3d effekten i de forskellige briller? Eller er det kun tv'et det handler om?
For synes jeg har læst rundt på nettet at flere synes bedst om panas briller, men ingen skriver om det bare er fordi siderne er lukket af :-)
Af Flemming Larsen
#168769
Jeg synes personligt, at der er stor forskel på, om brillerne er lukket eller ikke. Samsungs nye briller, der kommer alt for meget lys ind fra siden.
Af kennethm
#168770
Men som sagt, når lokalet alligevel er mørkt før jeg ser 3d, er det så af stor betydning?
Ville gerne teste brillerne i elgiganten men desværre er det under høj belysning jo så vil nok blive skræmt lidt af lysindfaldet.

Flemming, du nævner køb fra amazon, hvad er din samlede pris derfra inkl. Porto? Overvejer nemlig at tage rundt og presse forhandlere ved køb af to briller eller flere. Men måske amazon bare er meget billigere.
Af kennethm
#168784
Tak for linket, vil gemme det til de en dag skal købes så.
Venter bare med 3d-delen så da jeg ikke har flere penge til tv-gøjl efter købet af tv, og vil ikke begå et fejlkøb ved at købe de Samsung briller hvis det lysindfald er så tydeligt, så hellere vente :-)
Du får tusind tak for hjælpen herfra Flemming Larsen! :-)
Af Flemming Larsen
#168856
395,79kr er der blevet trukket på min konto, for et par briller alt incl. fra Amazon.uk. Det er en ok pris for lige de briller.
Edit: Det er 250kr mindre per par, i forhold til her.
http://www.av-connection.dk/?PGr=4187