Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af khauge
#162686
Jeg vil gerne have lidt hjælp til opsætning af mit 3D-TV, så jeg kan afspille 3D-film.

Følgende er hvad jeg har:

TV: Samsung UE46D6200
Afspiller: Samsung BD-C6800/XEE
Briller: Samsung SSG-3300CR (3D Active Glasses)
Kabel: Hama High Speed HDMI 3D cable
Film: Transformers - Dark of the moon 3D BLU-RAY

Når jeg isætter skiven, får jeg følgende meddelelse:

"For at kunne afspille denne Blu-Ray 3D disk kræves der et kompatibel 3D HDTV og Blu-Ray 3D afspiller eller en Blu-Ray afspiller, der er opgraderet med det nødvendige firmware til afspilning af 3D film. 2D afspilning er ikke muligt med denne disc."

Jeg får altså ikke muligheden for at afspille filmen. Aktiverer jeg 3D, begynder brillerne at flimre. Jeg har 2 valgmuligheder, med nogle billeder af 2 personer ved siden af hinanden og 2 personer ovenover hinanden. Uanset hvad jeg vælger, synes jeg ikke jeg kan se nogen 3D-effekt. Heller ikke hvis jeg ser det på fx. TV2 HD.

Jeg har kigget e-manualen igennem, og synes ikke jeg kan finde noget som helst om opsætning af 3D. Jeg vil blot sikre mig at jeg har købt det korrekte udstyr. På pakken til brillerne, står der "Only 2011 Samsung TV", det er ikke længe siden jeg købte TV'et, så skulle da mene det er fra 2011? Både TV og afspiller, er opdaterede med seneste firmware.

Nogen der kan hjælpe mig? - På forhånd tak!
Af Chaui
#162688
Er desværre ikke så meget inde i hverken dit fjernsyn eller afspiller. men Hos mig UE46D8005 og min PS3, starter 3D altid af sig selv. eneste jeg skal gøre er at tænde mine briller.

Dit TV er et parallel importeret TV ? da modellen bare hedder 6200, har aldrig hørt om den.

Men du siger du ikke engang kommer ind i menunen af filmen ?

Har du rodet rundt i menunen på afspilleren ? min PS3 skal registrere at mit TV er et 3DTV før den kan afspille 3D. og det gør den ved at man vælger opløsning på ny.
Af khauge
#162689
TV'et er købt i Bilka for nogle måneder siden, mere ved jeg ikke om det, desværre.

Men nej, jeg kommer aldrig til menuen, den står bare med den der fejlmeddelelse, og kommer ikke videre. Jeg har rodet gennem alle mulige indstillinger, og synes ikke der er noget der virker. Var inde og forsøge at ændre opløsning. Den stod til BD Wise, ændrede til Auto. Ved ikke om det er dét du mener?
Af Chaui
#162691
Det er ikke sådan du har andre 3D film du kan afprøve ? for umiddelbart burde det bare spille.

Men som sagt har ikke en skid forstand på afspillerne, da jeg selv bruger min Playstation 3 og et 5 år gammelt HDMI kabel.

Du har ikke en Playstation 3 i huset eller en du kan låne til at afprøve? lyder jo som om afspilleren ikke gør det rigtigt.
Af khauge
#162692
Har hverken andre film eller en PS3 til at ligge og flyde. Men vil undersøge om det er muligt at låne, og så vende her tilbage senere.

Jeg har slet ikke mulighed for at komme ind under 3D-indstillinger på afspillen, den er bare inaktiv og kan ikke vælges.
Brugeravatar
Af MigSelv
#162701
Det kunne lyde som om, at tv og afspiller ikke kommunikerer med hinanden. Enhederne skal via hdmi "fortælle" hvad de kan vise/afspille.
Uden disk i afspilleren, kan du da ikke tilgå en menu med 3D opsætning ( ideer, eller skud fra hoften, da jeg ikke kender dit udstyr ).
Skal dit udstyr forbindes til specifik hdmi indgang, når der skal afspilles 3D?
Har du prøvet med en anden indgang, den du bruger er måske defekt.
Af khauge
#162705
Det er også hvad jeg er kommet frem til, siden jeg ikke kan tilgå 3D-indstillingerne og får den omtalte fejlmeddelelse. Der er selvfølgelig isat en 3D-skive, så det er ikke her problemet ligger :)

Var selv inde på om der skulle være forskel på HDMI-indgangene, det skulle der ikke være i forhold til en 3D-afspiller. Har desuden forsøgt mig med alle 4 HDMI-indgange.
Af khauge
#162793
Har selv løst problemet nu.

Når der sidder en 3D-skive isat, er det ikke muligt at tilgå 3D-indstillingerne på afspilleren. Tages den ud, eller sidder der en alm. dvd/bluray i, kan indstillingerne sagtens tilgås.

Men tak for hjælpen i hvert fald :)
Brugeravatar
Af MigSelv
#162797
Det var det jeg skrev i mit første svar, "Uden disk i afspilleren, kan du da ikke tilgå en menu med 3D opsætning".
Af khauge
#162810
Der sad jo netop en skive i, og da kunne jeg ikke tilgå 3D-menuen. En 3D-skive vel at mærke.

Først da denne blev taget ud og en alm. dvd isat, kunne jeg tilgå menuen, og sætte 3D til Auto.