Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Brylle
#119234
Nu ved jeg ikke om det er rigtig placeret her i forummet, men her kommer mit spørgsmål.

Jeg har et plasma tv 42" tommer, ca 3-4 år gammel.

En dag da jeg tændte for det, var der kommmet 2 sorte streger ned igennem tv'et, på ca. 5 cm hver. Ved siden af den ene, er der en streg til, som enten er rød eller gul.

Er det noget der kan laves igen, og nogen der har en ide om hvad det evt. ville koste?
Af red_martians
#119237
Lad mig gætte. En panasonic PX70, PV70, PX71, PV71.
Det er dog et generelt noget der en enkelt gang i mellem opstår på fladskærme, men den panasonic-model havde i følge mig lidt for mange af de fejl. Faktisk er det et super solidt fjernsyn og det var den eneste fejl man så på det. til gengæld var/er det den samme fejl hver gang.

Hvis det er den fejl jeg tror det er, kan godt laves, men kræver et helt nyt billedepanel. Det koster typisk i omegnen af 3000-10000kr. Jeg har dog set samsungskærme med samme fejl, i 50% af tilfældende var det et defekt kabel der skulle skiftes. Kostede typisk 1000kr. Hvorfor det var gået i stykker ved jeg ikke, men noget må jo ha slidt på det, såsom varme eller gnidninger.

Du kan evt oprette dig på www.servicebroker.dk. Så kan de jo give dig et tilbud. Det er den servicegruppe de fleste producenter bruger til reparationer.
Af Brylle
#119238
hejsa.

Det er et medion tv jeg har.

Kan desværre ikke huske hvor det er købt, men mener det var et internet firma på sjælland et sted.
Af red_martians
#119239
Det er stadig svært at vide hvad fejlen er. hvis det er panel-fejl kan det kun meget sjældent betale sig at fixe det. Er det en anden fejl så er det meget muligt. Værksteder tager ofte 500-1000kr i depositum for et tilbud. Så kan du jo regne dig frem til om det kan betale sig.
Brugeravatar
Af Weissbier
#119240
Hej Brylle

Du kan godt glemme alt om reparation, for det aldrig kunne svare sig at skifte panel på dit Medion. Eller sagt på en anden måde: du har den perfekte undskyldning for at købe et nyt, som på alle måder vil være langt bedre.
Brugeravatar
Af MigSelv
#119264
Brylle skrev:Nu ved jeg ikke om det er rigtig placeret her i forummet, men her kommer mit spørgsmål.

Jeg har et plasma tv 42" tommer, ca 3-4 år gammel.

En dag da jeg tændte for det, var der kommmet 2 sorte streger ned igennem tv'et, på ca. 5 cm hver. Ved siden af den ene, er der en streg til, som enten er rød eller gul.

Er det noget der kan laves igen, og nogen der har en ide om hvad det evt. ville koste?
hej
Du skriver 3-4 år gammelt, husk på, at Aldi yder 3 års garanti på Medion produkter.