Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#335165
Min datters telefon skærm blev skiftet af den samarbejdes partner som forsikringen brugte. Telefonen var født med en OLED men kom retur med en LCD, og det var tydeligt i den forkerte retning.
Vi kladde til værkstedet, som sage det var forsikringen der forlangte at de bruget LCD.
Forsikringen sagde at de kunne skrifte til dele med væsentlig samme kvalitet, og det er jeg fint tilfreds med.
Men kan man sige OLED og LCD er væsentlig samme kvalitet???
#335174
Ja, det kan man godt sige da f.eks. Samsung's bedste tv er på ingen måde km fra oled (uanset mærket)

Forsikringsselskaber bruger alle de finter og 'snyd' som er tilladt og som er 'på grænsen' så de er dækket (på længere sigt så betaler det sig at have gode advokater på sin side - de sørger for at du og de fleste andre ikke vinder)

Hvis du vil (og kan) så kan du bruge ca.100.000kr på at bevise (prøve at bevise) at den gamle skærm og den nye IKKE er i samme klasse
#335197
Jeg synes forsikringens metode er søgt i dette tilfælde. Det er en kendt ting at kun premium modeller har fx den bedste skærmteknologi, og den har du mistet ved ikke a få OLED. prøv fx at afspille en krævende video på en original Samsung af samme model og sammenlign med den du har nu. Hvis du ikke kan se forskel så er det jo super, men jeg gætter på at du vil kunne.
#335229
Der er Tryg, som jeg rigtig godt tilfreds med, men lige i dette trilfælde vil jeg mene de ikke ved nok om emnet. For hvis telefonen kom retur med en OEM skærm, eller refurbished, så var det også fint. Vi ville jo sikkert ikke kunne se forskel.. Men LCD det er ret tydelig, dårlige farve, og sort er grå....

Og angående om det er muligt at skifte til en anden teknologi, så blev jeg selv overrasket.. Det er en iPhone Xs Max.. og der fåes resevedels skærme i LCD, AMOLED og OLED. LCD er jo den biligeste ::l

Se her på phone-parts.dk
#335257
Det er ikke sammenlignelig kvalitet og det skal ikke accepteres. Det kan der ikke herske tvivl om, og det må du gerne citere mig for eller sætte mig CC på eventuel korrespondance med forsikringsselskabet.

Det tror jeg heller ikke producenten vil mene, hvis man indblander dem i sagen.

Den eneste grund til, at de gør det, er naturligvis for at spare omkostninger, hvilket er i direkte modstrid med deres påstand om tilsvarende kvalitet. Hvis man kunne få tilsvarende kvalitet til en markant billigere pris, så ville enheden naturligvis ikke være udstyret med den dyrere OLED-skærm til at starte med.