Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af koden
Hvordan slutter man bedst pc til tv, når ens pc kun har S-VHS, DVI og alm. lydudgang.
TV har hdmi og noget digital lyd og en masse andre stik.

Kan man få kabler med hver sin type stik i hver ende?
Af martinlk
Du kan få billedet smidt over ved at købe en DVI-til-HDMI-konverter.
Af koden
Lyd er det så bare med alm. lydkabler....?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, mini-jack til hvid/rød RCA kabel (dvs. højre/venstre).
Af r.kristensen
Jeg har faktisk problemer i samme boldgade dog med W4500. Jeg har tilsluttet min bærbar via PC-in og kan sagtens få et fint billed men jeg kan ikke få lyden med når jeg tilslutter via mini-jack til rød/hvid. Er der nogle steder i opsætningen der skal åbenes for lyd ind?
Af martinlk
Er du sikker på det ikke er en audio *ud*, og ikke ind, der er på TVet?
Af koden
Jeg har købt et dvi til HDMI stik og sat i min thinkpad T60 docking.
HDMI kabel til stik og i TV.
Valgt den rigtige HDMI kanal poåp T V.
Men pc kommer ikke op på skærm
Min thinkpad har en skift skærm funktion med Fn+F7.
Den har jeg prøvet...
Af r.kristensen
martinlk skrev:Er du sikker på det ikke er en audio *ud*, og ikke ind, der er på TVet?
Jeg har tilsluttet det via "component in" på bagsiden af tv'et...

Har også prøvet rød/hvid på siden af tv'et men er ikke sikker på det er "in".

Til koden: Jeg har også en T60 men har tilsluttet via vga.kabelet (eller hvad det hedder) og der har jeg ingen problemer med at få billede på skærmen. Jeg laver "clone" eller "extend" billede ved hjælp af ATI Catalyst control panel (har ati grafikkort)...
Af koden
VGA kunne jeg selvfølgelig prøve.
Men nu har jeg købt DVI/HDMI og det er vel bedre kvalitet og så ville det vel være lidt at gå baglæns med VGA eller hvad ?
Af r.kristensen
Jeg ville da hvis jeg var dig prøve med vga og se om det virker, men det lyder mærkeligt at dvi-hdmi ikke skulle fungere på samme måde. Har du overført lyden til dit tv?
Af koden
jeg skal lige hjem og prøve en indstilling på den bærbare...noget med 2 skærme siger en... ja jeg har sat lydkabler til.
Af r.kristensen
Når jeg har min bærbar tilsluttet tv'et har jeg billede gennem VGA kablet men jeg kan ikke få lyden til at spille... hvilken indgang bruger du component in på bagsiden eller i siden på tv'et?
Af koden
længe siden...

Nå..jeg har sluttet min lenovo T60 til med VGA kabel og brugt PC valg på TV.
Min bærbar skifter til 800x600 og jeg får billede på TV med sorte bjælker på begge sider.
Vælger 1024 på pc så bliver billede i min VLC player sort. Så skærm skal stå til 800x600 for at VLC kan afspille et billede?

Lyden har jeg taget med et jack fordeler fra bærbar til 2 phono kabler som jeg sætter i lydindgang på TV.

Ingen lyd...

1. Kan man ikke få et PC billede til at fylde hele skærmen på TV eller i hvert fald næsten?

2. Hvad gør jeg galt med lyden?
Af Saroz
r.kristensen skrev:Jeg har faktisk problemer i samme boldgade dog med W4500. Jeg har tilsluttet min bærbar via PC-in og kan sagtens få et fint billed men jeg kan ikke få lyden med når jeg tilslutter via mini-jack til rød/hvid. Er der nogle steder i opsætningen der skal åbenes for lyd ind?
HDMI1 + MiniJack burde virke (bemærk, HDMI #1)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Tjek lige at der overhovedet ER lyd i jack-kablet, når HDMI-kablet er sluttet til PC'en. Prøv at føre lyden over i et eller andet der virker når HDMI-kablet IKKE er tilsluttet, og lav så lige testen igen. PC'en kan ikke sende lyd ud af både HDMI-kablet og jack-stikket.

For at få billedet op i fuld skærm, skal overscan slås fra i grafikkortets indstillinger.
Af koden
HDMI? Min pc har ikke hdmi og derfor bruger jeg VGA (pc indgang).

jeg tjekekr lige jack kablet, som egentlig er sådan et rødt/hvidt phonokabel der i pc ender i en 2 til 1 stik som sidder i den grønne jack lydudgang.

I TV har jeg sat de 2 phono stik i de 2 phono lyd indgange ved VGA stik (pc indgangen).
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det var et lidt mere generelt svar jeg gav. Lige over mit indlæg blev der quotet problemer med HDMI og minijack.
Af Saroz
Så vidt jeg ved, virker HDMI/VGA+phono IKKE.

Du skal enten bruge HDMI1+MiniJack eller VGA+MiniJack i fjernsynet.

HDMI kan opnåes med et DVI -> HDMI kabel. Det er vigtigt du bruger den HDMI port der hedder HDMI1. Står også beskrevet i manualen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er jo også dét han bruger. Han sætter et minijack->2xRCA i hovedtelefonudgangen. Det er præcis det samme.
Af Saroz
Det mener jeg altså ikke det er.
Jeg mener bestemt at det kræver du bruger MiniJack som lyd input i fjernsynet. At man konvertere MiniJack til RCA, betyder jo også at du bruger RCA indgangen i fjernsynet, og ikke MiniJack.

Han siger jo han har sat 2 phono stik i fjernsynet, hvortil jeg siger - brug MiniJack -> MiniJack